Site icon פורטל מיסים

החזר מס על קניות בחו“ל

איך מתבצע החזר מס על קניות בחו"לכמה פעמים שמעתם על החזרי המס שהייתם יכולים לקבל על הקניות שלכם בחו“ל, כמה פעמים כבר אמרו לכם איזה פראיירים אתם שלא עברתם בעמדה בשדה התעופה בבקשה לקבל את החזר המס על הקניות שעשיתם? המדריך הבא יעשה לכם אחת ולתמיד סדר כדי שבפעם הבאה תוכלו לקבל החזר מלא על הקניות שעשיתם בין אם זה מכשירי אלקטרוניקה, נעלים או בגדים.

האם זה בכלל משתלם?

אנשים רבים שואלים את עצמם אם זה בכלל משתלם בהיבט הכספי. הרי אנחנו צריכים למלא כל מיני מסמכים, לדאוג לאסוף את כל הקבלות ולכן חשוב להבין שחד משמעית כן. זה משתלם ובגדול. ברגע שמבינים את התהליך מגלים שהוא לא כזה מורכב וזה כסף שהולך ישר אליכם.

אז איך זה עובד?

כשאנחנו עושים קניות בחו“ל, אנחנו למעשה משלמים את המחיר המלא על המוצר. המחיר בשלמותו מורכב ממחיר המוצר והמע“מ כלומר המס שמוטל באותה מדינה שבה אנחנו מבקרים. בתור תושבי חוץ ישראלים, אנחנו למעשה זכאים לקבל את ההחזר על המע“מ שעשינו על הקניות שלנו. את התהליך אתם חייבים להתחיל כבר בחנות עצמה.

חשוב להבין כי לא כל החנויות מאפשרות את זה אבל רובן כן בטח אלה שנחשבות לרשתות או מותגים מובילים כמו זארה, אייץ אנד אם, גאפ וכדומה. תמיד אפשר לשאול ולבדוק את העניין במעמד התשלום. לאחר שהעניין אושר לכם, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למלא את הטופס בחנות כשהמוכר חייב לחתום על המסמך.

מה צריך להיות איתנו?

כאן חשוב לציין כי מאוד מומלץ לקחת אתכם לסיבוב הקניות את הדרכון הישראלי שלכם, או לפחות צילום ברור שלו. צריך את הפרטים שיש בדרכון כדי שהמוכר יוכל לחתום לכם במעמד התשלום על הטופס. חלק מחנויות יבקשו דרכון מקורי וחלק יסתפקו בהעתק או צילום. לאחר שיש לכם את המסמך, עליכם לצרף את כל הקבלות מאותה חנות, כלומר מאותה קניה. הטופס שעליו הפקיד חותם נקרא TAX FREE. חשוב לוודא שכל הפרטים באמת תואמים, אחרת לא ניתן יהיה לקבל את ההחזר.

מה הלאה?

לאחר שאספתם את כל טפסי ה- TAX FREE בכל החנויות עם כל הקבלות של כל הדברים שרכשתם, עליכם לגשת בשדה התעופה לאזור שבו מקבלים את ההחזר. מכיון ויש באזור הזה תור, בעיקר בעונת התיירות, מומלץ לצאת מספיק זמן לפני כדי שלא תפספסו את הטיסה. היום כבר יש ערים שמאפשרות לקצר את התהליך לגמרי. בכל מקרה. את ההחזר יש לבצע עוד לפני שאתם הולכים לעמדת הצ‘ק אין כשהדברים שרכשתם נמצאים אתכם. זהו, ברגע שתגישו את כל המסמכים והפקיד יוודא שהם אכן מתאימים וטובים תוכלו לקבל את ההחזר במזומן או באשראי.

Exit mobile version