Site icon פורטל מיסים

החזר מס על הרכב: היתרון המספרי של העסקים הפרטיים

קרדיט תמונה:freepik

מערכת המיסים מהווה חלק חשוב במערך הכלכלי בכל מדינה ובפרט בישראל. המיסים משרתים את כל הציבור אך יש מי שנושאים יותר בנטל התשלומים ויש מי שפחות, הכול בהתאם להכנסה החודשית ולעיסוק. עצמאיים אמנם נהנים בדרך כלל מתשלומים גבוהים יותר, אך הם גם נאלצים לשאת בנטל המיסים למע"מ ולמס הכנסה, והם גם זכאים לקבל עבור חלק מההוצאות החזרים, האם הרכב הוא אחד מהם? ומה תפקידו של שמאי רכב פרטי בכל הנושא?

החזר מס על הרכב

רכישה ואחזקה של כלי רכב יכולות להיות גבוהות למדי כאשר עצמאיים שאינם עוסקים פטורים יכולים לקבל במקרים מסוימים החזר עבור הוצאות אלה. הדרך הנפוצה ביותר לעשות זאת הנה באמצעות הוצאה מוכרת, מושג רלוונטי למס הכנסה והמשמעות שלו היא שההוצאה עבור הרכב נחשבת מוכרת בעיני רשות המיסים כהוצאה מחייבת על מנת לייצר רווח בעסק, מסיבה זו היא תהיה מוכרת על ידי הרשות עבור ניכוי מס. 

מה הכוונה? אם יש לכם רכב שמשמש אתכם לעבודה, כאשר הוא מהווה כלי עיקרי בעבודה, הרכישה שלו וגם האחזקה השוטפת שלו יכולים להיות מוכרים במס. לא תמיד ההוצאה תהיה מוכרת במלואה ויש להכיר את הכללים לפני שרצים לרכוש רכב. 

הוצאה מוכרת חלקית ומלאה 

כלי רכב רבים משמשים גם לעבודה אך גם לחיים הפרטיים, וכל עוד שהרכב הוא לא כלי העבודה העיקרי אלא כלי עזר להגיע לעבודה וממנה, ניתן יהיה להכיר ברכב כהוצאה מוכרת עד לגובה של 45 אחוז מההוצאות. במקרים בהם הרכב הוא כלי העבודה העקרי, במיוחד כאשר מדובר על רכבים כבדים כמו משאיות או רכבי עבודה, בדרך כלל ההוצאה תהיה מוכרת במלואה והיא כוללת את החניה, הדלק, הרישוי, התיקונים, התשלומים ואת אחזקת הרכב. כדי שאלה יהיו מוכרים במלואם ניתן לעבור לבדיקה מול איש מקצוע שיסייע לבחון לעומק את הרכב, את מצבו ואת גובה התשלומים עבור האחזקה והתיקונים הנדרשים, אנו מציעים מעבר לבדיקה מול איש מקצוע ממש עכשיו. 

כיצד שמאי רכב נכנס לתמונה? 

רכבים רבים משמשים לעבודה קבועה ומוכרים כהוצאה מוכרת, לעיתים יכולים להיות מקרים בהם יש צורך בביצוע תיקון ייחודי או קבלת תמונת מצב כלכלית הקשורה לרכב לשם קבלת החזר הוצאות וכאן ניתן להיעזר מאדם שהגיע מתחום שמאות רכב ולו הניסיון והידע המתאימים לנושא. 

אם עברתם תאונה, אם הרכב חייב תיקון ייחודי או אם ההוצאות שאתם מקבלים כהחזר אינן תואמות את התוצאות בשטח, אנו רוצים להזמין אתכם ליהנות מהשירות הטוב ביותר בתחום שמאות הרכב אצל מרכז השמאים הגדול והמוביל בישראל עם בעלי מקצוע מהשורה הראשונה. אנו נסייע לכם לקבל הערכה מדויקת של שווי הרכב, נבצע בדיקה לאחר תאונה, בדיקת החזרים עבור תחזוקה שוטפת ועוד. 

Exit mobile version