החזר מס על המשכנתא ואיך מקבלים אותו?

החזר מס על המשכנתא ואיך מקבלים אותו? החזר מס על המשכנתא

החתימה על הלוואת המשכנתא מעוררת לא מעט חששות. מדובר באחד הצעדים הפיננסיים המשמעותיים והחשובים ביותר שאתם עתידים לבצע במהלך חייכם כך שהחשש שלכם לגיטימי לחלוטין. לאחר החתימה על הלוואת המשכנתא תשמחו לדעת שהצלחתם לרכוש דירה משלכם וגם שאפשר לקבל החזר מס על משכנתא. תקנות המס של ישראל ידועות כמסובכות עד כי רבים מוותרים מראש על ההתעסקות עם הבירוקרטיה. אנו נסביר לכם כאן במילים פשוטות איזה החזר מס מקבלים על משכנתא ומה צריך לעשות בשביל לקבל אותו. 

מה הקשר בין ביטוח החיים שלי לבין החזר נס על משכנתא?

קבלת הלוואת משכנתא מחייבת אתכם ברכישת ביטוח חיים בסכום שתואם את סכום המשכנתא. המוטב העיקרי בביטוח החיים הזה יהיה הבנק, כאשר במקרה של אסון כספי הביטוח משמשים לכיסוי הלוואת המשכנתא בתוספת הוצאות נוספות של הבנק. פקודות המס בישראל קובעות לכם זכות לקבלת החזר מס בגובה של 25% מהתשלום החודשי בעבור הביטוח. כך למשל, במידה ואתם משלמים 200 שקלים בחודש בעבור ביטוח החיים, מגיע לכם החזר מס בגובה של 50 שקלים. במהלך כל תקופת הביטוח החזר מס חודשי של 50 שקלים עתיד להסתכם ליותר מ-10,000 שקלים. 

איך מקבלים החזר מס על משכנתא?

אם יש לכם הלוואת משכנתא פעילה ואנכם מממשים את הזכות שלכם להחזר מס – כדאי לכם למהר להגיש את המסמכים והאישורים הדרושים. את הבקשה מגישים אל סניף מס הכנסה הקרוב כאשר ההמלצה היא על הגשת הבקשה לאחר התייעצות עם מומחה בתחום המס. לקראת הגשת הבקשה יהיה עליכם להשיג מסמכים ואישורים שמעידים על התשלום החודשי שלכם לביטוח משכנתא עם כיסוי חיים. הטופס הדרוש בעבור קבלת החזר על ביטוח חיים בגין משכנתא הוא טופס 135. לטיפול מהיר בבקשה כדאי להגיש אישור שנתי על תשלומי הביטוח (אפשר לקבל את האישור הזה מחברת הביטוח). 

החזר מס על המשכנתא לעצמאים

אם אתם עצמאים שעובדים מהבית (יש לכם משרד בבית) תוכלו לכלול באופן חלקי או מלא הוצאות כמו ארנונה, חשמל וריבית משכנתא בהוצאות המוכרות למס. כאשר עובדים מהבית אפשר להגדיר את עמדת העבודה הביתית כמשרד לכל דבר ואת הוצאות הבית כהוצאות למטרת יצירת הכנסה. ניכוי של הוצאות הבית המוכרות למס עשוי להפוך למשמעותי ביותר בחישוב השנתי. אם אתם עצמאים שעובדים מהבית ויש לכם הלוואת משכנתא – אל תפספסו את ההזדמנות להחזר מס. 

איך מגישים בקשת החזר מס בעבור ריבית משכנתא?

בעל עסק עצמאי שמבקש לקבל החזר מס בגין עבודה ממשרד ביתי (הכרחי שהמשכנתא תהיה על השם של בעל העסק) מתבקש להגיש טופס 1301 (דין וחשבון על הכנסות). הטופס מוגש בסוף השנה עם אופציה להגשה מקוונת או הגשה ידנית בלשכת המס הקרובה. יש להגיש את הבקשה עד ל-30 באפריל בשנה הסמוכה לשנה בעבורה תרצו לקבל את ההחזר. במקרים בהם מדובר בעצמאי עם הכנסה שנתית נמוכה מ-60,000 ניתן יהיה להגיש דוח שנתי מקוצר (מספר 137). הדוח השנתי מפרט את כל ההוצאות המוכרות באותה השנה בצירוף תיעוד ומסמכים. 

מה צריך לעשות בשביל לקבל החזר מהיר אל חשבון הבנק?

מיד כאשר קבלת ההחזר הכספי שלכם תאושר רשויות המס תמהרנה להעביר אליכם את הכספים. בכדי לזרז את התהליך תתבקשו להעביר מראש אסמכתא לקיום חשבון בנק או צ'ק מבוטל. על פי צורך אפשר יהיה להגיש בקשה להחזר רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה. ייתכן ומגיע לכם לקבל כספים נוספים פרט להחזר כך שכדאי לעדכן את רשויות המס בפרטי הבנק שלכם. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
משרד להחזרי מס באשדוד

  על פי הדוחות של משרד האוצר עצמו, בקופת המדינה שוכבים עשרות מיליארדי שקלים המגיעים לישראלים כהחזרי מס ואין להם כל דורש. האם זה אומר

קרא עוד »
בדיקת החזר מס הכנסה

החזר מס הכנסה קורה כאשר מס הכנסה גבו סכום כסף גבוה יותר ממה שהיו צריכים, ולמעשה מחזירים את הכסף אליכם. על ידי בדיקה פשוטה ולא

קרא עוד »