פורטל מיסים

החזר מס מסיבות פיננסיות – אל תוותרו על כספים שמגיעים לכם!

החזר מס מסיבות פיננסיות – אל תוותרו על כספים שמגיעים לכם! החזר מס מסיבות פיננסיות

בירור מעמיק של הזכויות שלכם בתחום המיסוי עשוי להסתיים בהחזר מס משמעותי. אלו הם סכומי כסף ששילמתם שלא לצורך ומגיע לכם לקבל בחזרה. במקרים רבים, הימנעות מבדיקה מקצועית עלולה לגרום למצב בו תמשיכו לשלם סכומים גבוהים שלא לצורך או לסיטואציה בה אתם לא משלמים את כל המס שאתם מחויבים בו ולמעשה עוברים על החוק (חושף אתכם להסתבכות עתידית עם החוק). על כל ההתנהלות שלכם מול רשויות המס להיות מסודרת, מקצועית, חוקית וגלויה. אם מנהל החשבונות שלכם מסתיר מכם מידע או מבקש מכם שלא לדבר על פעולה מסוימת – ייתכן ומשהו אינו מתנהל כשורה. 

מה זה החזר מס על משכנתא ואיך אפשר לקבל אותו?

רוב נכסי הנדל"ן נרכשים בארץ באמצעות הלוואות משכנתא מבוססות החזר כספי חודשי שמלווה אותנו במשך עשרות שנים. אם גם אתם משלמים תשלום חודשי בעבור המשכנתא ייתכן ומגיע לכם החזר מס מסיבות פיננסיות. את בדיקת הזכאות להחזר מס נבסס על התשלום החודשי שלכם לביטוח המשכנתא. במידה והבדיקה תגלה שאתם אכן זכאים להחזר מס, הסכומים יהיו משמעותיים. חשוב לציין שניתן לקבל החזר מס על משכנתא בצורה רטרואקטיבית ל-6 שנים אחורה. אחוז מסוים מתוך התשלום שאתם משלמים לביטוח המשכנתא מוגדר כזכאי לניכוי מס כך שהתשלום לביטוחים מפחית את ההכנסה החייבת שלכם ומזכה אתכם בהחזר. 

איך מגישים בקשה לקבלת החזר?

ייעוץ מקצועי שניתן על ידי מומחה בתחום הוא הדרך היחידה בה תצליחו למצות את הזכויות שלכם מבלי להסתבך עם רשויות המס. פנייה אל איש מקצוע כרוכה בתשלום, אך החזרי המס שתצליחו לקבל הופכים את הצעד למשתלם. בעת מקצוע יידע להנחות אתכם אלו טפסים להגיש, כיצד למלא את הפרטים ואלו החזרי מס נוספים מגיעים לכם. 

משקיעים בשוק ההון? ייתכן ומגיע לכם החזר מס!

השקעה של כספים בשוק ההון היא הזדמנות להפיק רווח כספי משמעותי. אם אתם משקיעים באופן קבוע כספים בשוק ההון חשוב שתדעו שישנה חובת תשלום מס בעבור הרווחים וזכאות להחזרי מס בעבור הפסדים. על הרווחים תתבקשו לשלם מס בגובה של 25%. החזר מס מסיבות פיננסיות למשקיעים בשוק ההון מתבסס על קיזוז וניכוי של המס מתוך ההפסדים שנגרמו למשקיע במסגרת הפעילות שלו בשוק ההון. אם אתם שכירים שמשקיעים בשוק ההון ואנכם נוהגים להגיש דוחות בעצמכם למס הכנסה – כדאי שתבצעו בהקדם בדיקת זכאות להחזר מס בגין הפסדים. 

איך מקבלים החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי?

קצבאות חודשיות מביטוח לאומי ניתנות לרוב במקרים של נכות. כולנו נעדיף שלא להגיע למצב בו אנו מקבלים קצבת נכות קבועה, אך במידה ויש לנו זכאות לקצבה נרצה לנצל את הזכויות שלנו במלואן. אם אתם מקבלים קצבה מביטוח לאומי, סביר להניח שאתם זכאים גם להחזרי מס. אין סיבה שתוותרו על החזרים שמגיע לכם לקבל! לכן, כדאי שתבדקו בהקדם האם אתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם. 

החזר מס מסיבות פיננסיות בגין תשלום עודף של מס רכישה

עסקאות נדל"ן מערבות סכומים גבוהים ובהתאם לכך גם תשלומי מס גבוהים. סכום המס שתתבקשו לשלם בגין העברת נכס מסתכם לסכומים מכובדים ביותר. אם בצעתם לאחרונה עסקת נדל"ן חשוב לבצע בדיקת זכאות להחזר מס. אפשר לקבל את ההחזר גם כאשר חלפו כבר מספר חודשים מיום העסקה. בדיקה כללית ראשונית של זכאות להחזר אפשר וכדאי לבצע באתר של רשות המסים. בירור מעמיק יותר טרם הגשת בקשה כלשהי לרשויות המס תתבצע בעזרת איש מקצוע. הליווי המקצועי מבטיח הגנה על כל הזכויות שלכם כך שאין כל סיבה לחשוש. 

Exit mobile version