Site icon פורטל מיסים

החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה

מהו תהליך הגשת בקשה להחזר מס ברכישת ציוד לחרשים וכבדי שמיעה?

 

 

בתקופה בה כל שקל חשוב, עליכם לדעת למה אתם זכאים ולמה אינכם זכאים. מכיוון שהמדינה לא תעבור אדם אדם ותעניק לו את הזכאות שלו, או תציג לו את העובדות שהוא זכאי, זה מתפקידכם לדרוש את מה שמגיע לכם. החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה הוא נפוץ מאוד, אך רבים מהשכירים והעצמאים לא מודעים לכך.

החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה – עבודה מהבית

בשל משבר הקורונה רבים מהשכירים מצאו את עצמם עובדים מהבית. האם אתם מודעים לכך שכל אדם אשר עובר מהבית זכאי להחזרי מס? בכדי שתוכלו לממש את הזכאות שלכם אנו ממליצים לתעד כל הוצאה ביתית: שכר דירה, חשבונות, ארנונה על החלק הרלוונטי בבית המוגדר כמשרד ועוד. עליכם לציין באופן ברור את ההפרדה בין "המשרד הביתי" שלכם, ובין יתר הבית. את החזרי המס תקבלו עבור מקום העבודה בלבד, לכן יש צורך לשים דגש על ההפרדה. כמו כן, אם אתם עובדים עם מכשיר אישי שלכם, מדפסת, טלפון נייד או מחשב עליכם לציין זאת ותוכלו להיות זכאיים להחזר מס בגין בלאי. 

החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה – התפטרות או פיטורין

התפטרתם? פיטרו אתכם? אם במשך שנת העבודה האחרונה לא עבדתם לפחות חודש רצוף, הינכם זכאים לקבל החזרי מס בגין פערים שייווצרו בין התשלום החודשיים. אמנם זה יכול לבלבל, אבל גם אם קיבלתם במהלך תקופת האבטלה תשלומי אבטלה, גם אז הינכם זכאים להחזרי מס.

החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה – ימי המחלה

במקרה בו ניצלתם את כל ימי המחלה שלכם, תוכלו לבקש החזר מס עבור אותם ימים שלא יכולתם להגיע לעבודה מטעם כזה או אחר. זכרו, לכל עובד מספר ימי מחלה שאותם הוא יכול לנצל על פי חוק.

החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה – חל"ת

חל"ת הפך להיות המילה הפופולרית ביותר בתקופת הקורונה, אך יש למונח זה גם השלכות. כאשר עובד יוצא לחל"ת (חופשה ללא תשלום) לתקופה של יותר מחודש הוא זכאי להחזר מס. התנאי הוא שעבדתם לפחות במהלך חודש אחד לאורך השנה.

החזר מס לעצמאיים

העיסוק בחיפוש אחרי הזכאות של עצמאיים רבים הינו מסורבל יותר. לכן, בשביל לקבל את מלוא הזכאות שלכם התייעצו עם יועץ מס או רואה חשבון אשר ידרוש את זכאותכם. עליכם להוריד טופס 135 מהאתר, להזין את כל הנתונים ולהמתין עד שפקיד שומה יבחן את הנושא. החזרי מס עבור עצמאיים נוטים להימשך על גבי תקופה ארוכה, לרוב העצמאיים יוותרו בסופו של דבר. ברגע בו יש לכם איש מקצוע שמתוקף תפקידו לשמור על ההכנסות שלכם ולממש כל זכאות שלכם, הכאב ראש הוא לא שלכם. אתם תקבלו בסופו של דבר את מה שמגיע לכם, ההליך יהיה מהיר יותר, וכל מה שעליכם לעשות הוא להמשיך להתרכז בעסק שלכם, ולהתעדכן בכל התקדמות.

 

חשוב לדעת!

בכדי שתוכלו לקבל החזרי מסר עבור הוצאות שונות, עליכם לפנות לרשות המיסים ולהגיש בקשת החזר מס. הבקשה צריכה להתלוות לטופס 106 ו-135, כמו כן כל החשבוניות הרלוונטיות. לכן, כל הוצאה שיש לכם בבית הקשורה בעבודה היא חלק חשוב מהחזר המס, שמרו את הקבלות והחשבוניות במקום קבוע. רואה חשבון ייבחן את המסמכים הרלוונטיים שיכולים לזכות אתכם בהחזר מס. ישנן הרבה סיבות לכך שאתם זכאים להחזר מס, תוכלו למצוא את הרשימה המלאה באתר של רשות המיסים, אנו מאמינים שתמצאו דברים שקשורים אליכם ולא היה לכם מושג כי הם מקנים לכם זכות להחזר מס.

Exit mobile version