פורטל מיסים

החזר מס לשכירים – למה מומלץ להיעזר באיש מקצוע?

הרבה פעמים אנחנו עומדים בפתחה של סוגיה בעייתית, ובזמן שבו עלינו להיעזר באיש מקצוע, אנחנו מעדיפים להימנע משכר הטרחה שהוא גובה בגין העבודה ורצים לבצע זאת בעצמינו. יש מקומות שבהם אפשר לקחת את הסיכון, למשל לספר את עצמינו במקום ללכת למספרה, ויש מקומות שבהם ממש לא כדאי לסמוך על עצמינו שנדע להתעסק במשהו, כמו למשל לא להיעזר בעורך דין בעת פנייה לבית משפט. 

רואי החשבון מכירים את חוקי המס בנבכי נפשם, מה מותר להכניס ומה אסור, אילו דברים מחויבים בדיווח ואף האם בכלל מגיע לכם החזר או להיפך. לנסות לבצע "עשה זאת בעצמך" בהקשר של החזרי מס לשכירים, בדרך כלל לא מניב יותר מדי פירות, ולפעמים אף מניב פירות לא ראויים למאכל. חוקי המס מורכבים וההתעסקות בהם היא ממש אמנות עדינה, ללא איש מקצוע וידע מקדים בנושא אפשר בקלות ליפול על הרבה דברים בלי לשים לב, וחבל.

מה יכולות להיות ההשלכות של הגשת בקשה להחזרי מס לבד?

הגשת בקשה בענייני החזרי מס לשכירים עלולה להשתבש במספר דרכים, מהסיבה שהשכיר הממוצע אינו מכיר הרבה מהחוקים השונים והמתעדכנים של מס הכנסה. הנה מספר דוגמאות לדברים שיכולים להשתבש בהגשת בקשה להחזרי מס לבד: לאור פערי המידע והידע של השכיר הממוצע בחוקי המס השונים, ישנו סיכוי שישיג בדיוק את התוצאה ההפוכה ממה שקיווה, ובמקום לקבל החזר מס, ימצא את עצמו חייב בתשלומי מיסים לרשויות. חובת הגשה תקינה, מילוי תקין של הדו"חות וצירוף מסמכים רלוונטיים חלה על מגיש הדו"ח. פקידי מס הכנסה לא מתקנים הגשות לא תקינות, מה שמוביל לעיתים קרובות להיווצרות חוב ודרישת תשלום חוב למס הכנסה.

צילום:freepik


3-ייתכן והחזר המס שיקבל השכיר יהיה נמוך בהרבה ממה שיכול היה לקבל, לו רק היה יודע את כל
חוקי המס המאפשרים לו לקבל את כספו בחזרה ולמקסם את החזר המס המגיע לו.
אנשים רבים שהחליטו לפנות לבד ולדרוש החזר מס, מגלים בדיעבד להפתעתם, שהם זכאים לעוד סכומי כסף רבים מהמדינה והם כלל לא ידעו על סעיף כזה או אחר בפקודת מס הכנסה המזכה אותם בהחזר נוסף. וכיוון שלא ניתן לתקן הגשה לא תקינה או טעויות בדו"ח, כל כספם של אלו נשאר ברשות המיסים ללא אפשרות לדורשו בשנית.

לסיכום, למרות העמידה בתורים הארוכים, זמני ההמתנה הטלפוניים וההתמודדות מול פקידי מס הכנסה בעצמכם, עשויה לגרום לכך שתקבלו החזר מס הנמוך בהרבה מזה שמגיע לכם במקרה הטוב, ואף להוביל להיווצרות חוב לטובת מס הכנסה במקרה הרע, בין השאר, בגלל טעות במילוי הטופס. כלומר, בסופו של דבר, זה שרציתם לחסוך עלה לכם יותר. לכן מומלץ וכדאי מאוד להיעזר באיש מקצוע בעת הגשת בקשה להחזרי מס.

Exit mobile version