פורטל מיסים

החזר מס לחולים בסרטן

החזר מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן מביאה עימה כל מיני תופעות פיזיולוגיות, ואנשים שמנסים להחלים באמצעים כימותרפיים יכולים לחוות סוגים מסוימים של תופעות פיזיולוגיות נוספות, באופן שאולי יכול להוות אתגר להמשיך בחיי היום יום, בצורה פשוטה וקלילה כבעבר. על כן, כדי לתמוך את ההתמודדות, הן בפן התעסוקתי והן בפן הכלכלי – ישנן הטבות כלכליות שונות שמוענקות לאנשים שפוגשים כעת את מחלת הסרטן, ביניהן – החזרי מס לחולים בסרטן. הטבות נוספות הן קבלת תו נכה, הנחות שונות על חשבונות מחייה כמו חשמל ומים, כמו גם פטור מס והחזר המס המצוין לעיל.

החזר מס לחולים בסרטן

קבלת החזרי מס

כדי לקבל את ההחזר המס המדובר, יש עניין להציג בפני מס הכנסה את אחוזי הנכות. הכיצד ניתן להציג בפני מס הכנסה את אחוזי הנכות? ובכן, טרם הכניסה לתהליך שמאפשר את קבלת החזרי המס, יש עניין לקבל אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי. כיוון, שמה שמאפשר לקבל פטור מלא ממיסים, הוא מידה מסוימת של אחוזי נכות.

למעשה, כדי לקבל פטור מלא ממס הכנסה, אפשר להציג למס הכנסה אחוזי נכות על סך של מאה אחוזים, או על סך של תשעים אחוזים, אשר חושבו בצורה משוקללת. לצורך העניין, צורה משוקללת, היא הצורה בה נחשב אחוזים שונים, כאשר יש מחלות שונות, או עניינים גופניים שונים – שיחדיו, תוך שמבצעים את החישוב בצורה מסוימת, אפשר לקבל את המספר 90 (ומעלה). לא נסביר בכתבה זו איך זה הולך, אך ניתן ליצור עימנו קשר או עם כל מומחה אחר לעניין, כדי לקבל בהירות.

אם כן, באם התקבלו מאה אחוזי נכות או תשעים בצורה משוקללת, ישנה אפשרות לקבל פטור מלא ממיסים, אשר יבטא את עצמו כהחזר מס. את אחוזי הנכות, ניתן לקבל כתוצאה מהשתתפות בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, שכן ביכולתן לבצע הערכה של המצב ולראות כמה תמיכה על ביטוח לאומי לספק, והמידה המתבקשת תתבטא כסימון דרך, שנקרא אחוזי נכות. באם הם חושבים שביטוח לאומי אמור לתת את התמיכה המלאה, ייתכן שהם יגידו שיש עניין להעניק מאה אחוזי נכות. אם תמיכה חלקית, אז חמישים אחוזי נכות, וכיוצא בזה. כך שאפשר, לדעתנו, להסתכל על זה כיחידת מידה מטעמם.

באם אדם מסוים מקבל את התמיכה המלאה מהוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, והן למעשה מספקות לו מאה אחוזי נכות, יש ביכולתו להתחיל את תהליך קבלת פטור המס, עם מס הכנסה. אין זה אומר בהכרח שהוא לא ישלם מס, להפך, כנראה כן ישלם – אלא שכל המס שישלם, יחזור אליו לאחר מכן, פר תקופת המס, במסגרת החזר מס רטרואקטיבי.

חשוב לציין שאם הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי העניקו פחות מהתמיכה המלאה, כלומר 100 אחוזי נכות, או 90 באופן משוקלל – ניתן להגיש ערעור על החלטתה של הוועדה הרפואית, בהתאם לנהלי המוסד לביטוח רפואי. ניתן להגיש ערער נוסף, ובסופו של דבר גם להגיע עם זה לבית המשפט, באם רוצים.

וועדות רפואיות מטעם רשות המיסים

אפשרות נוספת לקבלת פטור והחזר מס, היא דרך זימון לוועדה רפואית מטעם רשות המס. מקרה זה יכול להתאפשר אם טרם התקבלה וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, ואולי אף בהקשרים אחרים. מומלץ לדבר עם מומחים בתחום כדי לוודא. בעת תחילת התהליך, שנועד לאפשר את הפטור ממס הכנסה, יש לציין עם הטפסים הרלוונטיים המוגשים בתחילתו – כי מגיש הבקשה לא התייצב עדיין בפני וועדות רפואיות מטעם המוסד לביטוח לאומי. הדבר יצוין בטופס 1516, ניתן להניח.

מדובר בסיפור מעניין, מלא מורכבות אך שיכול להיות פשוט להפליא. בהינתן רצון לקבל עזרה – נשמח להיות לצידך ולספק בהירות ופרטים כמיטב יכולתנו, תודה על עיונך.

Exit mobile version