פורטל מיסים

החזר מס לזוגות נשואים

החזר מס לזוגות נשואים

ישנן הטבות מס שניתן לקבל עקב כך שזוג נחשב "נשוי", ועם זאת כנראה שיש עניין לבקש אותן מראש ולמפרע. הסיבה שאולי ישנן הטבות מס, היא כי חבות המס היא זוגית, כאשר מס הכנסה מבצע את תחשיב המס שלו פר הכנסות ליחידה משפחתית, שמורכבת מבעל ואישה. מתוך כך שמס הכנסה מחשב את ההכנסה כזוגית, כלומר גם עבור הבעל והאישה – הוא קובע על פי זה את חבות המס. על פי כן, גם החזר המס לזוגות נשואים, יתבצע "ביחד".

החזר מס לזוגות נשואים

איסוף המסמכים

כדי להתחיל ולקבל את החזרי המס שנועדו לזוגות נשואים, הרי שיש עניין לאסוף את שלל מסמכי ההכנסות השונים כמו גם מסמכים אחרים שיעידו על זכאות להקלות והחזרים במס, יחד עם מסמכים אחרים שיכולים לאפיין מצב מיוחד כמו בן משפחה חולה/בעל נכות/מוגבלות וכיוצא בזה. לאחר שכל המסמכים נאספו, אפשר למלא טופס 135 ולשלוח למס הכנסה. רשות המס מצידה יכולה לבדוק כך את הבקשה, ובאם רואה לנכון, והטופס מולא נכונה בדיוק ובבהירות – הרי שתבדוק מהו סכום המס שנגבה וכמה באמת היה אמור להיגבות בתקופה שנגבה.

החזרי מס לזוגות נשואים?

אם נגבה סכום רב מהסכום שהיה אמור להיגבות, הרי שאפשר שיהיה החזר מס לזוגות נשואים. מדוע שיהיה סכום שכזה? ובכן, באם המס נקבע על פי שקלול שלא החשיב נקודות זיכוי מסוימות – הרי שהמס שנגבה היה גבוה ממש שיכול היה להיגבות. על כן, בהתאם לזאת, החזר המס יכול להיות הפער בין מה שנגבה לבין מה שהיה יכול להיגבות, לו החשיבו את שקלול נקודות הזכות, שמאפשרות החזרי מס.

למעשה, באם אחד או יותר מבני הזוג ביצעו שינוי סטטוס ברובד התעסוקתי במהלך שנת המס, או עבדו בכמה מקומות עבודה במקביל מבלי לבצע תיאום מס מקדים, או באם היה קיים מצב של אובדן כושר עבודה (זמני או קבוע), ואפילו מצב של נכות (זמנית או קבועה), ייתכן שהדבר היה יכול לאפשר להם לשלם פחות מיסים. יתרה מכך, באם אחד או יותר מבני הזוג הנשואים העבירו סכומי כסף לחשבונות של חיסכון פנסיוניים, כמו גם קופת גמל לקצבה, או הולידו ילד (לפחות אחת מבני הזוג) במהלך שנת המס (כך שאפשר שהיו זכאים ליותר נקודות זיכוי, שמאפשרות לקבל יותר זיכויים במיסים), כמו גם יש להם הוצאות מוכרות כמו ביטוח חיים – הרי שהם יכולים אפילו כך, לקבל זיכויים במיסים. מעבר לכך, באם אחד או יותר מבני הזוג מחזיקים שהות של בן משפחה במוסד, או מקיימים (כלכלית) צרכיו של קרוב שקיבל הגדרה ממשלתית של "נטול יכולת", ובאם תרמו למוסדות מוכרים ורלוונטיים, ובאם מיושבים ביישוב הזכאי להטבות מס, וכיוצא בזה – הרי שתינתן להם האפשרות לקבל על כך החזרי מס. באם לא ניצלו אותו, עד שש שנים אחורה – ניתן יהיה לזוג הנשוי לקבל על כך החזרי מס.

באם באמת יגיע החזר מס, הרי שיישלח באופן אוטומטי לחשבונם של בני הזוג, שאמור להיות חשבון משותף – ואפשרות נוספת, שיישלח לחשבון של אחד מהם, על בי בקשתם של בני הזוג הנושאים.

ניתן גם כאמור להאציל את העניין לרואה חשבון, בעיקר אם מדובר בזוג שאחד מהם לפחות הוא עצמאי, או "חברה בע"מ", במסגרת כזו או אחרת. בני הזוג לא אמורים לפעול באופן מיוחד, שכן פעולות הקשורות לתיאום מס, כמו גם הבקשה להחזרי מס יכולות להתבצע על ידי רואה חשבון, או יועץ מס שיכול להכין עבור בני הזוג הנשואים את הדוח השנתי. בעת הכנת הדוח הדבר יכול להתבהר, וניתן לראות יותר ויותר, באם ישנם החזרי מס פוטנציאליים לזוג הנשוי.

כך או כך, אנחנו כמובן נשמח לעזור ולסייע ביכולת להשלים את התהליך. ניתן ליצור קשר באם עזרתנו רצויה בכך, תודה על קריאתך.

Exit mobile version