Site icon פורטל מיסים

החזר מס להורים לילדים

הגשת בקשה להחזרי מס לסטודנטים

אזרחים רבים שהם הורים לילדים זכאים להחזר מס מרשות המיסים בגין הילדים שלהם. את נקודות הזכות להם אנו זכאים כולנו מכירים בצורה מאוד שטחית, שכן אנו יודעים שהן קיימות בתלוש השכר שלנו, אנו יודעים שהן עוזרות לנו להפחית את גובה המיסים אותם אנו משלמים אך האם אנו באמת יודעים בגין מה אנו זכאים לאותן נקודות זכות? חשוב להכיר כי עבור רובנו, שאנו הורים לילדים מגיע לנו לא מעט נקודות זכות בעבור הילדים. בכדי לדעת את מספר הנקודות המדוייק לו אנו זכאים בגין ילדינו נוכל להיכנס לאתר של רשות המיסים ולבחון את הנושא. אנו זכאים למספר מסויים של נקודות בגין כל ילד, דבר שתלוי בגיל הילד אך גם חלק תלוי בנו שכן לאחרונה נוספה הוראה של רשות המיסים כי בגין ילד שנולד נוכל לקבל נקודה וחצי בשנת הלידה או בשנה העוקבת, לפי החלטתנו.

איך נוכל לקבל החזר מס להורים לילדים?

ניתן לקבל החזר מס להורים לילדים בצורה מאוד פשוטה שכן כל שעלינו לעשות הוא למלא טופס החזר מס שנקרא ברשות המיסים טופס 135. במסגרת הטופס נציין שהסיבה בגינה אנו דורשים את החזר המס הוא בגין ילדים שלא קיבלנו בעבורם את נקודות הזכות שמגיעות לנו. אל הבקשה תצטרכו לצרף מסמכים שתומכים בבקשה שלכם כדי שזו תאושר כמו ספח תעודת זהות שלכם בו רשומים הילדים שלכם, תאריכי הלידה שלהם, מספרי תעודת הזהות שלהם וכדומה. לאחר מכן, תצרכו ללכת לפקיד השומה שאחראי על איזור המגורים שלנו ולהגיש את הבקשה יחד עם הטפסים והמסמכים התומכים. לאחר ההגשה יש תהליך בדיקה ברשות המיסים שלוקח כשלושה חודשים ובסופו, במידה והבקשה שלכם נמצאה נכונה, תקבלו את הכסף לו את זכאים ישירות לחשבון הבנק שלכם. חשוב לדעת כי את ההחזר תוכלו לקבל עד שש שנים מתום שנת המס בגינה אתם מבקשים את ההחזר, לכן אם גיליתם פער בתשלום המיסים בדיעבד מומלץ לברר את הנושא בהקדם.

מה עלינו לעשות בכדי להימנע ממצב של החזר מס להורים לילדים?

אם אנו לא רוצים להתעסק בכל הנושא של החזרי מיסים כדאי שנמלא את פרטינו האישיים בצורה הכי מדוייקת שניתן ברשות המיסים באמצעות טופס 101. ברגע שאני מתחילים לעבוד במקום עבודה חדשה עלינו למלא את הטופס בצורה מדוייקת או במידה ואנו עובדים שאותו מקום עבודה אבל חל שינוי בסטטוס האישי שלנו, כלומר במידה ונולד לנו ילד חדש. מרבית העובדים מפספסים את עדכון הולדתם של ילדים חדשים ולכן נוצר הפער ברשות המיסים עקב גביית יתר של מיסים כיוון שלא עודכנו נקודות הזכות להן אתם זכאים ונוצר מצב בו אתם בתור הורים לילדים זכאים להחזרי מס בגין ילדיכם.

Exit mobile version