פורטל מיסים

החזר מס לגיל הזהב

החזר מס לגיל הזהב

החזר מס לגיל הזהב

ישנן הטבות מס רלוונטיות, וחלקן דיי נחמדות, עבור חברינו בגיל הזהב. אלו הן חלק מההטבות כנראה, בתקופה זו של החיים, במדינת ישראל. זה נחמד, יפה ונהדר. אם כי, הטבות המס ופירוטן לא מופיע בעיתון, ואם לא מבקשים אותן, אפשר שהן לא יהיו ידועות. על כן, ברגע שמגלים, ומתקנים את תשלומי המס על פי העקרונות החדשים, המתאימים לאנשים בגיל הזהב, אפשר לגלות כי תשלומי המס מונמכים משמעותית, וכי אפשר לקבל החזרי מס על תשלומי מס של שנים קודמות (וקדמוניות).

זה לא נכון שקשישים לא מודעים, או לא יודעים איך לקבל החזרי מס. ייתכן שזו לא מחשבה שעולה באופן הגיוני, לאדם, משום מקום: "היי, אולי מגיעה לי הטבת מס כעת". קשישים יכולים להיות מודעים להחזרי מס אפשריים, כמו גם יכולים ללכת ולקחת אותם, כמו כל אדם בכל גיל אחר. ועם זאת, זה נחמד שיש מישהו שמספר לנו שיש מתנות שמחכות לנו, ועוד במס הכנסה.

באופן כללי, המתנות יכולות להתקבל דרך כל מיני אמצעים. אם לדוגמה, אדם עבר וגדל מעבר לגיל 60, הרי שהוא זכאי לשיעורי מס מופחתים. לא משנה כמה הוא מכניס, כבר מגיע לו שיעורי מס מופחתים בסדר גודל של 10 אחוז, ללא קשר להכנסתו בפועל. וזה על פי פקודת מס הכנסה, וזה נשמע רציני ביותר, לפי הדרך בה ניסחו את המושג.

נקודות זיכוי ממס

יתרה מכך, בעת הגעה לגיל הפרישה, יש אפשרות לקבל נקודות זיכוי. נקודות הזיכוי ממס, יכולות להחזיק בשווי ערך כספי מסוים, שנכון לשנת 2020 היה 219 ₪ בחודש, בעוד מדובר על 2,638 ₪ בשנה. אלו הן נקודות, או לפחות נקודה, שכמובן מצטרפת לאלו שאותו אדם קיבל עוד לפני שהגיע לגיל הפרישה. כך שזה נחמד, שהמתנות ממשיכות להיערם.

פטור מס בגובה מסוים

ובאם אותו אדם מקבל קצבאות פנסיה, הרי שהוא יכול לקבל פטור מס עבור 35% מגובה הקצבה בפועל, עד לתקרה חודשית של 7,200 ₪. שזה יכול להיות נהדר, לגלות שיש 7,200 ₪ בחודש או כך, שאפשר לקזז מגובה הקצבה. ואם לדוגמה, שילמנו את הכסף הזה לאורך החודשים והשנים, בששת השנים האחרונות (כי ניתן לקבל עד שש שנים אחורה), הרי שכחלק מהטבת המס, היא לקבל את הכסף הזה בחזרה. אם נניח יש מקרה בו שילמנו 7,200 ₪ בחודש, למשך שנה, הרי שהדבר יכול להסתכם ב-86,000 ₪ וקצת יותר, באופן שנתי. ואם זה התרחש על פני מספר שנים, הרי שהחזרי המס יכולים להיות במידה שתאפשר רכישה של נכס חדש, או לפחות השקעה ראשונית בו – פלא גדול.

הנחה בתשלומי מס

נוסף על כך, כחלק מההטבות שאפשר לקבל בגיל הזהב, הוא גם הנחה בתשלום מס על רווחי הון (אפרופו נכסים), שכן על פי פקודת המס, רווחי הון באופן כללי מבקשים מס על שיעור 25%. אם כי בגיל הזהב ניתן לקזז את תשלום המס כנגד נקודות שלא נוצלו, פלא גדול.

יתרה מכך, במקרה של נכות שעולה על 90%, יש עניין לקבל פטור ממס בהינתן ועדה רפואית שתאפשר זאת, ואז אם יתרחש אפשר לקבל החזרי מס גם עבור התקופה בה התקיימה הנכות אך טרם אושרה על ידי הוועדה.

ולבסוף, באם יש אדם שמממן את שיכונו של הקשיש במחלקה סיעודית, כמו בנו או ביתו, הרי שהוא זכאי לקבל החזר מס בשם הקשיש על סכום ההשקעה במחלקה הסיעודית.

על כן, אלו ועוד יכולים לאפשר לקבל החזרי מס, באם בודקים ומגלים שהם אכן תקפים וטרם נוצלו. באם יש עניין ורצון לקבל עזרה מקצועית בזה, צוות האתר ישמח לעזור – ניתן להשאיר כעת פרטים, תודה על קריאתך.

Exit mobile version