פורטל מיסים

החזר מס הכנסה לבעלי נכות רפואית הזכאים לפטור

 

יש סיבות רבות בהן אנשים יכולים לקבל החזר מס הכנסה. אחת מהן היא עבור אנשים עם נכות רפואית הזכאים לפטור ממס הכנסה. במצב כזה, בעלי הנכות עשויים לקבל החזר מס עד 6 שנים אחורה. איך מקבלים החזר מס הכנסה ומי זכאי? על כך נרחיב במאמר הבא. 

מי זכאי להחזר מס הכנסה לבעלי נכות רפואית הזכאים לפטור?

יש סיבות רבות לקבלת החזרי מס. אחת הסיבות היא כאשר נגבה סכום מס גבוה יותר מן הנדרש. במקרים בהם חישוב המס היה לא נכון בעקבות צפי לא מדויק, או הוצאות שלא נכללו. מלבד זאת, יש סיבות נוספות לקבלת החזרי מס כשאחת מהן היא עבור בעלי נכות רפואית מוכרת. במקרים רבים בעלי נכות רפואית צריכים לעבור טיפולים שונים, לקנות ציוד מתאימים ולערוך התאמות בבית שלהם שיעזרו להתנהלותם התקינה. מסיבות אלה, בעלי נכות רפואית רבים, זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. מי שזכאי לפטור ממס הכנסה בשנות המס המוקדמות ולא מימש את הפטור באותן שנים (עד 6 שנים מקסימום) זכאי לקבלת החזר מס על שנים אלה. 

חשוב לדעת, שהסכום עובר הצמדה למדד המחירים לצרכן, ומקבל 4 אחוז ריבית, כך שלא תפגעו בשל ירידת ערך הכסף.

מה המסמכים שיש להגיש עבור החזר מס הכנסה לבעלי נכות רפואית הזכאים לפטור?

על מנת לקבל פטור ממס הכנסה עבור נכות רפואית, יש לעבור תהליך בוועדה הרפואית, אשר תאשר את נכותם ותאשר את הפטור.  על מנת לבקש החזר ממס הכנסה, יש לצרף את אישור הוועדה הרפואית ולהגיש מגוון רחב של טפסים ומסמכים מתאימים שיוכיחו את גובה החזר המס המגיע לכם. בין היתר תאלצו להשיג מסמכים המעידים על גובה ההכנסה השנתית שלכם בכל השנים עליהן אתם מבקשים החזר מס (ניתן מקסימום עד 6 שנים אחורה). 

במידה ולא תגישו את כלל המסמכים הנדרשים, הסיכוי הגדול ביותר הוא שהבקשה להחזר המס תדחה. גם אם הבקשה מוצדקת, עליכם לצרף את כלל המסמכים על מנת להיות בטוחים שתאושר. על מנת לברר אילו טפסים ואילו מסמכים בדיוק יש לצרף לבקשת החזר מס, ניתן לבדוק זאת באתר של רשות המיסים. שם מופיעים כלל המסמכים הרלוונטיים הנדרשים על פי הבדלי התעסוקה, האם הנכם עובדים שכירים או עצמאיים ועוד. 

התנהלות הוועדה הרפואית בנוגע להחזר מס הכנסה לבעלי נכות רפואית 

הוועדה הרפואית כוללת בתוכה רופאים שרוצים לבחון את מצבכם האמיתי. אנשים רבים, המגיעיםחישוב החזר מס ההכנסה לבעלי נכות לוועדה הרפואית, חושבים שעליהם להגיע באופן כזה שיבליט את הנכות שלהם וכך יגרמו לוועדה הרפואית לרחם עליהם ולהעניק להם החזר מס הכנסה גבוה יותר. אך זו טעות, שכן רבים מנסים לרמות את הוועדה הרפואית. לכן, עליכם להגיע לוועדה הרפואית כמו שמגיעים לאירוע חשוב, בלבוש מכבד. כך, תשיגו את ההפך- תעבירו את המסר שאינכם רוצים להדגיש את המצוקה ואת הנכות שלכם, וכך הוועדה לא תחשוב שאתם מרמים אותה. על ידי כך תגדילו את הסיכוי שלכם לקבל תשובה חיובית. 

השיקולים על פיהם הוועדה הרפואית תחליט בסופו של דבר על הקלות מס או פטור מס, יהיו שיקולים המושפעים מרמת הנכות ומיכולת האדם להמשיך לעבוד. יכול להיות מצב בו אחוזי הנכות אינם גבוהים במיוחד, אך האדם סובל מכאבים שמונעים ממנו לעבוד מספר שעות גבוה ביום. מצב אחר יהיה בו הנכות המדוברת תדרדר במהלך השנים. שיקול נוסף שהוועדה תתייחס אליו הוא בנוגע לטיפולים רפואיים. טיפולים רפואיים עלולים להגיע לסכומים גבוהים מאוד, ולהשקעת זמן רב שימנע מהאדם לעבוד. כל אלה ואחרים ישפיעו על החלטתה של הוועדה הרפואית. 

Exit mobile version