פורטל מיסים

החזר מס בקורונה

אחד הנושאים היותר מדוברים בשנה האחרונה הוא הנושא של החזר מס בקורונה. התפרצות הנגיף הובילה לשינויים דרסטיים בכל התחומים שניכרים בעיקר בשוק ההון והעבודה מה שהוביל לא רק למשבר בריאותי אלא למשבר כלכלי מן הקשים שידעה האנושות. בשל המצב, נוצרה סיטואציה בה לשכירים יש עילה להגשת בקשה להחזר מס.

החזר מס בקורונה

פיטרו אותי בעקבות המשבר או הוציאו אותי לחל“ת האם מגיע לי החזר מס בקורונה?שכירים שפוטרו מעבודתם או הוצאו לחל“ת, קיבלו או לא קיבלו דמי אבטלה, עשויים להיות זכאים להחזר מס בשל אי רציפות בעבודתם ופערי שכר בין החודשים השונים במהלך השנה. החישוב של מס הכנסה נעשה על פי שכר ממוצע שנתי ידוע בשנה קלנדרית עד לחודש שבו מפיקים את תלוש השכר.

פיטורים, הוצאה לחל“ת או קבלת דמי אבטלה גורמים לשינוי ניכר בחודשי השכר החודשי הממוצע לאורך כל השנה ולכן יכול להיות כי בשל פריסת מדרגות מס שנתיות תוך מימוש נקודות זיכוי שלא ניתנו ולא הופקו בגינם תלושי שכר, יזכו בגין החזרי מס.

עובדים מהבית? בדקו לגבי החזר מס
שכירים רבים עברו לעבוד מהבית בשל המשבר. על פי סעיף 18 לפקודת מס הכנסה יש התרה לניכוי הוצאות שנועדו להכניס כסף נוסף, גם אם מדובר בשכירים. כלומר, יש הוצאות כמו למשל חשמל וארנונה לצד הוצאות יחסיות מחלק מהבית שהוקצא לטובת עבודה כמו למשל ניקיון. לכן, אם יש הוצאות מעורבות לעבודה יחד עם הוצאות הבית, יש לבצע בידוד במטרה שניתן יהיה להגיש בקשה להחזר מס בשל הוצאות מוכרות לצורך יצור הכנסה.

שוק ההון
תנודתיות וחוסר וודאות בכל מה שקורה ונעשה בשוק ההון בעקבות המשבר הובילו לחוסר איזון כלכלי הן בטווח הקצר והן בארוך. יש לא מעט משקיעים שהעדיפו למכור את ההשקעות שלהם בבורסה במחירים של הפסד במטרה שלא להפסיד יותר כסף בטווח הארוך. את ההפסדים הללו ניתן לקזז נגד רווחי הון כוללים: ריביות ודיבידנדים, רווח הון מהקצאת מניות על ידי מעסיק וכדומה.

הקיזוז של ההפסד מייצר מצב של החזרי מס בעקבות הרווחים או ההכנסות מהן נוכה מס במקור ולכן ניתן לקזז אותם כנגד רווחים עתידיים.

תשלום עצמאי לשמירה על זכויות
מי שפוטר מעבודתו ושילם כספים לקרן הפנסיה, לפוליסת מנהלים, קופות גמל, ביטוחי חיים במטרה לשמור על הזכויות בתקופת החל“ת, זכאי להטבות מס בשל התשלומים הללו. שווי ההטבות נכ בין מס שולי ל-35% מההפקדות עבור חסכונות פנסיוניים ו- 25% לביטוחי חיים. גם עובדים מבוגרים שיצאו לפנסיה לפני הזמן בשל מגוון סיבות זכאים למשוך את חסכונותיהם הפנסיוניים עם פטור מלא ממס.

לפרטים נוספים אודות החזר מס בקורונה  וקבלת מענה על שאלות, השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם!

Exit mobile version