פורטל מיסים

החזר מס ביטוח בריאות פרטי – עובדים בשני מקומות עבודה שונים? ייתכן שאתם משלמים מיסים כפולים!

החזר מס ביטוח בריאות פרטי – עובדים בשני מקומות עבודה שונים? ייתכן שאתם משלמים מיסים כפולים!

החזר מס ביטוח בריאות פרטיעובדים רבים בישראל בודקים את זכאותם לקבלת החזרי מס משלל סיבות ונמצאים זכאים. מעבר לכך, ישנם עוד רבים נוספים שזכאים לקבלת החזרים ללא ידיעתם. אי ידיעה תמנע את קבלת ההחזר, ולכן חשוב שתכירו את הסיבות המרכזיות בגינן עובדים רבים משלמים מיסים רבים שלא לצורך. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שיבטיחו שתקבלו את כלל ההחזרים המגיעים לכם. נכיר את הסיבות המרכזיות לפערי המס הרבים, נגע בהחזר מס ביטוח בריאות פרטי, נציג את הדרך הפשוטה לבדיקת זכאות וכן נתן דגשים אודות הליך הזיכוי. משלמים מיסים דרך קבע? השורות הבאות יוכלו לזכות אתכם בקבלת החזרים על סך אלפי שקלים.

 

ישנן לא מעט סיבות אפשריות לפערי מס המזכות רבים בקבלת החזרים – הכירו את השכיחות ביותר

כבר בפתיחת הדברים חשוב להבהיר כי ישנן סיבות רבות אפשריות לפערי מס. פערי המס גורמים לכך שעובדים רבים משלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם – מה שמאפשר להם לקבל החזרים. בשורות הבאות נכיר את הסיבות השכיחות ביותר להיווצרותם של הפערים הללו, בדגש על החזר מס ביטוח בריאות פרטי. שנית, חשוב לדעת כי רשות המיסים מחזירה לכל עובד את תשלומי המיסים שהוא שילם שלא לצורך. ההחזרים ניתנים לביצוע רטרואקטיבית, כך שגם אם נגמרה שנת המס, אל לכם להתייאש מקבלת כספי המיסים ששילמתם שלא לצורך.

קראו עוד: החזרי מס בגין בעיה רפואית

כך תדעו לעקוב מקרוב אחרי ניכויי המיסים שלכם – הימנעו מתשלומים מיותרים!

אין לכם מושג כמה מיסים אתם משלמים וכיצד בדיוק נקבע גובה הניכויים שלכם? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. היכרות עם השיטה בעזרתה רשויות המיסים מחשבות את גובה הניכויים תאפשר לכם להעריך האם ייתכן שגם אתם משלמים מיסים גבוהים יותר מאלה שאתם אמורים לשלם. אז כיצד רשויות המס קובעות את גובה תשלומי המיסים שלכם אתם שואלים? בקצרה, על בסיס השכר השנתי שלכם. לא ברור? קבלו פירוט – גובה תשלומי המיסים נקבע על בסיס השכר השנתי ולא החודשי. רשויות המס מעריכות כמה העובדים השונים צפויים להרוויח בתום השנה ובעזרת מדרגות מס ברורות, הן יודעות לגבות את תשלומי המס הנדרשים. הסיבה בגינה אתם בכל זאת רואים את ניכויי המס שלכם מידי חודש היא כי רשות המיסים פורסת את החוב השנתי לתשלומים. לא אוהבים תשלומים? רשות המיסים לא שואלת – היא עושה זאת במטרה למנוע מצבים מורכבים בהם עובדים ממעמד סוציו אקונומי בינוני לא מצליחים לשלם את החוב השנתי בתשלום חד שנתי גדול.

חישוב אוטומטי הכולל לא מעט אי דיוקים – אל תבנו על דיוק המערכת!

חשוב להבהיר כי שיעור ניכויי המס מחושב באופן אוטומטי ולא מאוד מדוייק, מה שחושף עובדים רבים לתשלומי מיסים שלא לצורך. איך כל זה קשור להחזר מס ביטוח בריאות פרטי? תחילה חשוב לדעת כי מס הבריאות נגבה על ידי ביטוח לאומי, כך שכל החזרי המס בגין ביטוחי בריאות מגיעים מהמוסד לביטוח לאומי. הביטוח הלאומי גובה מכל עובד מגיל 18 ומעלה כ 3% ממשכורתו לצורכי ביטוח בריאות. הליך גבייה זה נעשה באופן אוטומטי וחושף רבים לתשלומי ביטוח בריאות גבוהים או אף כפולים.

 

הסיבות השכיחות ביותר בגינן עובדים רבים משלמים מס בריאות גבוה מזה שהם אמורים לשלם הן:

עובדים או עבדתם בעבר בשני מקומות עבודה שונים? ייתכן ששילמתם מס כפול שלא לצורך. כפי שציינו מעלה, מערכת הגבייה הינו אוטומטית, מה שחושף עובדים רבים לתשלומים מיותרים. עובדים רבים שעבדו בשני מקומות עבודה שונים גילו כי לאורך כל התקופה הם שילמו מס בריאות כפול, משתי המשכורות. לכן אם גם אתם עבדתם בשתי מקומות עבודה בשנים האחרונות, קיימת חשיבות רבה לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס ביטוח בריאות פרטי.

סיבה נוספת בגינה אנשים רבים כיום משלמים ביטוח בריאות גבוה מהנדרש היא קבלת כספי פנסיה מוקדמת במקביל לקבלת משכורת ממקום העבודה. כלל הכפילויות הללו יוצרות בלבול למערכות הגבייה, מה שגורר גבייה של כפל תשלומים. יצאתם לפנסיה מוקדמת והמשכתם לקבל משכורת חודשית? כדאי שתבדקו את זכאותכם לקבלת החזר מס ביטוח בריאות פרטי. איך עושים את זה? הפרטים בשורות הבאות.

קראו עוד: החזרי מס בגין הפסקות בעבודה

בדיקה אינטרנטית פשוטה ומהירה – כך תוכלו לבדוק זכאות לקבלת החזר מס ביטוח בריאות פרטי תוך דקות בודדות

בשנים האחרונות הליך בדיקת זכאות לקבלת החזרים הפך פשוט למדי. כיום ניתן להשלים את כלל שלבי הבדיקה בעזרת בדיקה אינטרנטית פשוטה שכל אחד יכול להשלים בכוחות עצמו וללא כל יע קודם. בדיקה מהירה שניתנת לביצוע מכל מקום ובכל זמן תבדוק האם גם אתם אכן זכאים לקבלת החזרים. בדקתם את זכאותכם ונמצא כי אתם אכן זכאים? קיימת חשיבות רבה שתכירו את הליך זיכוי החשבון שלכם.

קבלו את כל המגיע לכם בתוספת ריבית חיובית – הכירו את כללי ההחזרים של רשות המיסים

אנשים רבים נמצאים זכאים לקבלת החזרים על סך אלפי שקלים בכל שנה. במסגרת הליך הזיכוי חשוב לדעת כי רשות המיסים מעבירה את הסכום הנדרש ישירות לחשבון הבנק שלכם. לא מעט אנשים לא מקבלים את הסכום מהסיבה הפשוטה שהם החליפו חשבון בנק ולא עדכנו אותו אצל רשות המיסים. החלפתם חשבון בנק בשנים האחרונות? קיימת חשיבות רבה לעדכן את החשבון החדש אצל רשות המיסים. כמו כן חשוב להדגיש כי ניתן לקבל החזר מס ביטוח בריאות פרטי עד שש שנים רטרואקטיבית. אנשים רבים בוחרים לוותר על הבדיקה בטענה כי נגמרה שנת המס וגם אם ימצאו זכאים, לא יוכלו לקבל את ההחזרים. אז חשוב להבהיר כי לא כך הדבר, ניתן לקבל החזרים רטרואקטיבית עד שש שנים. נוסף על כך, רשות המיסים מעניקה ריבית חיובית של 4% על כספים שנגבו שלא לצורך.

Exit mobile version