Site icon פורטל מיסים

החזר מס בגין תואר ראשון

איטונג

כל מי שמתחיל תואר ראשון, מבין את הקשיים הכלכליים של התקופה הזו. מצד אחד, להיות סטודנט זו אחת התקופות הטובות ביותר. אתה בוגר, עוזב את הבית של ההורים, נמצא בחברת אנשים רבים בגילך שאף פעם לא הכרת לפני ולומד את המקצוע שבחרת בעצמך. אך מצד שני, אתה צריך לשלם שכר לימוד, שכר דירה, לעבוד כדי להצליח לממן הכל ובין היתר ללמוד. איו ספק שזו אחת התקופות המאתגרות. אך האם ידעתם שאתם זכאים להחזר מס בגין תואר ראשון? אם לא, המאמר הבא הוא בשבילכם. 

החזר מס בגין תואר ראשון- מה זה אומר?

כפי שציינו, סטודנטים רבים מגיעים למצבים כלכליים לא פשוטים. על הסטודנט לשלם על דברים רבים שלא תמיד ביכולתו לשלם. חלק מהסטודנטים מבקשים עזרה מההורים, אך לא כולם יכולים לעשות זאת. כמו כן, יש כאלה שלא מוכנים לעשות זאת- מהסיבה הפשוטה שזאת התקופה שלהם. הם לראשונה בחייהם מנסים להיות עצמאיים ולהסתדר לבד ולכן לא מוכנים לקבל עזרה מההורים. לכן, סטודנטים רבים מנסים ככל יכולתם להרוויח כסף ולממן את כל הנדרש עליהם. במקרה שאתם מוצאים את עצמכם מזהים עם המצב הנ״ל, חשוב שתבינו שהמדינה תומכת בסטודנטים ומעניקה החזר מס בגין תואר ראשון. 

אנשים רבים במדינה בכלל, וביניהם סטודנטים בפרט, אינם מודעים בכלל לכך שהם זכאים להחזרי מס. יש לכך סיבות רבות. אצל סטודנטים, הדבר נובע בעיקר מהסיבה שסטודנטים רבים אינם מודעים לתשלומי מסים ועושים מה שאומרים להם בלי לשאול הרבה שאלות. בנוסף לכך, מרבית הסטודנטים עובדים כשכירים. כאשר עובדים כשכירים, התשלום למס הכנסה מתבצע על ידי המעסיק. בצורה כזו, השכירים אינם מגישים דוחות למס הכנסה ולכן אינם מודעים להחזרי המס להם זכאים. לכן, על מנת לקבל החזר מס יש לפעול לשם כך. חשוב להבין, שאם תשבו ותחכו שרשות המסים תעדכן אתכם שמגיע לכם החזר כספי על מס, אתם לא תקבלו את הכסף המיוחל. 

כיצד מקבלים החזר מס בגין תואר ראשון?

החזר מס בגין תואר ראשון, ניתן לסטודנטים מעצם העובדה שהם סטודנטים. אין הבדל במקצוע אותו אתם לומדים, בין אם בחרתם ללמוד משפטים, חינוך, רפואה או הנדסה אתם זכאים להחזר מס. חשוב להבין, שעל מנת לקבל החזר מס בגין תואר ראשון, עליכם להגיש בקשה להחזר מס לידי מס הכנסה. על מנת להגיש בקשה יש למלא טופס מתאים ולצרף אליו מסמכים מתאימים כמו אישור לימודים ותעודת סטודנט בתוקף. אל תדחו את העניין ופעלו לשם כך- אלו הזכויות שלכם. 

איך מגישים בקשת החזר מס בגין תואר ראשון?

על מנת לקבל החזר מס, תצטרכו להגיש בקשה להחזר מס לידי פקיד שומה במס הכנסה. יש לצרף טפסים מתאימים לבקשת החזר המס. מטרת הטפסים המצורפים היא לתמוך בבקשה שלכם להחזר מס.

ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי. כמובן שיש לקחת בחשבון שבמידה ולא תגישו את המסמכים הנחוצים יוכלו לדחות לכם את הבקשה להחזר מס. לכן, במידה ואינכם בטוחים מה צריך, או מעדיפים לא לקחת את הסיכון, תוכלו להעזר בגורמים מקצועיים כמו רואה חשבון או יועץ מס. בנוסף לכך, יש חברות מקצועיות שעוזרות בכל הקשור להחזרי מס. יש יתרונות רבים בפניה לחברה מקצועית. החברה המקצועית תוכל לבדוק מראש אם יש לכם חובות במס הכנסה או האם אתם זכאים להחזרים כספיים כלשהם. בנוסף, החברה המקצועית תפנה אתכם לטפסים ולמסמכים הנדרשים עבור הבקשה להחזר מס. כמו כן החברה המקצועית תדע להכווין אתכם לגורמים המתאימים במידה ויהיה צורך להשיג את המסמכים הללו. 

 

מי לא אוהב להיות סטודנט? זו תקופה מאתגרת ומהנה כאחד. מצד אחד מפעילים את המוח ולומדים מקצוע שבחרנו בו ושמעניין אותנו. מצד שני, נמצאים בחברת אנשים רבים בגילנו ונהנים מחוויה סטודנטיאלית כיפית. למרות זאת, לרוב הסטודנטים יש קשיים כלכליים, שכן, בנוסף לשכר הלימוד יש לשלם בדרך כלל גם שכר דירה והוצאות מחייה, שעד עתה, נהנו מהם על חשבון ההורים. 

החזר מס לסטודנטים- מה זה אומר?

סטודנטים רבים מגיעים למצבים כלכליים לא פשוטים, שכן יש תשלומים רבים שבמחויבותם לשלם. לא כולם יכולים לבקש עזרה מההורים, ויש הרבה שלא מוכנים לקבל עזרה מההורים שכן, זו התקופה הראשונה בה הם מנסים להסתדר בכוחות עצמם. לכן, סטודנטים רבים מנסים ככל יכולתם להרוויח כסף ולממן את כל הנדרש עליהם. במקרה שאתם מוצאים את עצמכם מזדהים עם השורות האחרונות, חשוב שתדעו כי המדינה תומכת בכם ומעניקה לסטודנטים רבים, החזר מס

אנשים רבים, וביניהם סטודנטים אינם מודעים לכך שהם זכאים להחזרי מס. יש לכך סיבות רבות. אצל סטודנטים, הדבר נובע בעיקר מהסיבה שסטודנטים רבים אינם מודעים לתשלומי מסים ועושים מה שאומרים להם בלי לשאול הרבה שאלות. בנוסף לכך, מרבית הסטודנטים עובדים כשכירים. כאשר עובדים כשכירים, התשלום למס הכנסה מתבצע על ידי המעסיק. בצורה כזו, השכירים אינם מגישים דוחות למס הכנסה ולכן אינם מודעים להחזרי מס להם זכאים. לכן, על מנת לקבל החזר מס יש לפעול לשם כך. 

כיצד מקבלים החזר מס לסטודנטים?

החזר מס לסטודנטים ניתן לסטודנטים מעצם העובדה שהם סטודנטים. אין הבדל במקצועות הלימוד, בין אם בחרתם ללמוד משפטים, חינוך, רפואה או הנדסה אתם זכאים להחזר מס. חשוב להבין, שעל מנת לקבל החזר מס לסטודנטים עליכם להגיש בקשה להחזר מס לידי מס הכנסה. אל טופס הבקשה להחזר מס יש לצרף מסמכים מתאימים כמו תעודת סטודנט ואישור לימודים בתוקף. חשוב להבין, שאם תשבו ותחכו שרשות המסים תעדכן אתכם שמגיע לכם החזר כספי על מס, אתם לא תקבלו את הכסף המיוחל. 

מה סך החזר מס לסטודנטים?

קשה לענות על השאלה של סך החזר מס לסטודנטים. הסיבה לכך היא שהחזר מס לסטודנטים תלוי בגורמים שונים ורבים. בין הגורמים המשפיעים יהיו משך הלימודים, האם אתם משתכרים וכמה, והאם הגשתם את הבקשה להחזר מס בזמן. יש מצב שתהיו זכאים לחצי נקודת זיכוי ויש מצב שליותר, אך בכל מצב, מי יתנגד להחזר כספי כלשהו בתקופה הלחוצה והעמוסה של הלימודים האקדמאיים? 

איך מגישים בקשת החזר מס לסטודנטים?

על מנת לקבל החזר מס, תצטרכו להגיש בקשה להחזר מס לידי מס הכנסה. לבקשה יש לצרף טפסים מתאימים שיתמכו בבקשה שלכם ויעזרו לכם לקבל את החזר המס. אתם יכולים להחליט להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אך קחו בחשבון שאם לא תגישו את כלל המסמכים המתאימים אתם יכולים להסתכן בדחייה של הבקשה להחזר מס. לכן, על מנת להיות בטוחים תוכלו להעזר בגורמים מקצועיים. תוכלו לוודא זאת מול רואה חשבון, יועץ מס ואף מול חברות מקצועיות שמתעסקות בתחום החזר המס ופטור מס. החברה המקצועית תדע להכווין אתכם לטפסים המתאימים ולכלל המסמכים. היא תדע להפנות אתכם לגורמים המתאימים במידה ויש צורך בהשגת המסמכים הללו. בנוסף, חברה מקצועית תוכל לוודא עבורכם אם הנכם זכאים להחזר מס או אם יש לכם חובות מס לפני הגשת הבקשה. 

לסיכום, החזר מס לסטודנטים הוא אמיתי והוא מגיע לרוב הסטודנטים. על מנת לקבל החזר מס עליכם להגיש בקשה למס הכנסה. אל תדחו את העניין ופעלו לשם כך- אלו הזכויות שלכם. 

Exit mobile version