פורטל מיסים

החזרי מס לתושב בישוב ספר

החזרי מס לתושב בישוב ספר

באופן עקרוני, תושב שהתגורר לפחות 12 חודשים ברציפות, בישוב ספר, כלומר ביישוב שנוכח ברשימת הישובים המתעדכנת מדי שנה – יכולה לקבל זיכוי ממס על הכנסה, עד לתקרה מסוימת. הזיכוי הוא עבור יגיעה אישית, משמע עבור הכנסות מפרנסה, משכורת, פנסיה, הכנסה מעסק עצמאי, תשלומי קופות גמל, מענק פרישה וכיוצא בזה. באם חלפה שנת המס והזיכוי לא נוצל, ניתן לבקש החזר מס לתושב בישוב ספר. 

החזרי מס לתושב בישוב ספר

ניתן להסתכל על רשימת היישובים המוטבים (מבחינת מס), באתר רשות המיסים לרשימה מעודכנת לשנה זו – באם התעדכנה באתר. שיעור הזיכוי ממס משתנה מיישוב ליישוב. זיכוי המס יאפשר למיסים המשולמים להיות נמוכים מהם, אך הם כנראה לא ירדו עד מתחת לאפס. הזכאות היא עבור זה שמרכז חייו הוא ביישוב ספר, כאמור לאחר השלמת 12 חודשי מגורי ישוב, ברציפות ליום תחילת מגוריו בישוב – והוא יכול לקבל על כל התקופה הזאת זיכוי רטרואקטיבי. 

גם במקרה של יישוב שנכלל בעבר ברשימת היישובים המוטבים, אך כעת הוצא ממנה – יכול להמשיך לקבל זכאות להטבות המס למשך 2 שנות מס נוספות, בעבור תנאים מסוימים. אם אותו אדם, לאחר שהתגורר ביישוב 12 חודשים ברציפות, נעדר במשך שנת מס מסוימת ממגוריו לתקופת מה, הוא יכול לקבל את החלק היחסי של הטבת המס, על התקופה בה התגורר ביישוב.

מי יכול לקבל את הטבת המס ליישובי ספר?

ובכן, נכון לשנת 2021, יש כל מיני סוגים של יישובים שיכולים לאפשר את הטבת המס. ראשית, יש את אלו שיכולים לקבל את ההטבה בתנאים קבועים במשך כל השנה, ויש רשימה מתאימה שניתן למצוא באינטרנט: רשימת יישובים בנספח א'. לאחר מכן, יש את היישובים שבהם תקופת ההטבה התארכה עד לשנת 2021, שאלו הם היישובים שהיו זכאים להטבה עד שנת (המס) 2019, ואפשר למצוא אותם ברשימת היישובים בנספח ב'. וישנה רשימה נוספת, בהם ישנה הטבה בתנאים מועדפים יותר, גם כן עד תאריך מסוים בשנת המס של 2021, שלאחר מכן התקרה ושיעורי ההטבה פוחתים, ואפשר למצוא את היישובים תחת רשימה הנקראת "רשימת היישובים בנספח ג'". נכון הדבר גם לגבי יישובים שההטבה ניתנה להם בתנאים מועדפים יותר החל מיוני של שנת 2020, ברשימה שנקראת "רשימת היישובים ושיעורי ההטבה בשנת 2021 בנספח ד'".

נוסף על כך, תושבי אילת יכולים לקבל זיכוי ממס בסך של כעשרה אחוזים על הכנסה שצמחה או הופקה הן באזור אילת והן באזור חבל אילות בלבד, עד להכנסה של 242,520 ₪ ברוטו, על פי תקנות בשנת 2020. ההטבה התקבלה מתוך הנכונות לצ'פר את תושבי אילת, ועל ידי התקנות שמובאות בסעיף 11 לחוק אזור סחר חופשי ואילת תשמ"ה 1985. 

ניתן לצלול ולהעמיק לתוך הרשימות עד למידה מאוד מאוד עמוקה, ולגלות עוד ועוד יישובי ספר, שיכולים לקבל את ההטבה בתנאים משתנים. כך או כך, ניתן לממש את ההטבה לאחר שחלפו 12 חודשים מאז תחילת המגורים ביישוב.

 

המקרה עבור עבודה שכירה

באם מדובר אדם שעוסק בעבודה שכירה, הרי שלאחר שהשלים 12 חודשי מגורים ביישוב ספר, במהלך שנת המס – ימסור למנהליו בחברה, לפני שמסתיימת שנת המס, משמע לפני חודש דצמבר: טופס 101, בו יסמן ב-ווי את המשבצת (3) שבה כתוב שהוא תושב קבוע בישוב מזכה, כמו גם ימלא את מועד תחילת המגורים בישוב ואת שמו. יחד עם זאת אפשר לצרף אישור תושבות חתום על ידי הרשות המקומית, וכיוצא בזה.

לאחר תקופת "האכשרה", של תריסר החודשים, יהיה ניתן להתחיל ולקבל את החזרי המס בגין תושבות בישוב ספר. נשמח לעזור בהינתן רצון, תודה על קריאתך.

Exit mobile version