Site icon פורטל מיסים

החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה

כיצד מחשבים החזר מס

אם מסתכלים על זה מהצד, די מובן למה שכירים עם משכורת גבוהה אינם אמורים להיות זכאים להחזרי מס, אבל המציאות שונה לחלוטין. מדי שנה רשות המיסים מצהירה על סכומי עתק אשר נצברו, סכומים אלו נצברים עקב שכירים שאינם מודעים לכך שהם זכאים להחזרי מס. אם המשכורת שלכם גבוהה, ייתכן ואתם זכאים להחזרי מס וכלל לא יודעים על כך.

החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה – העסקה מרובה

אחת הסיבות הנפוצות לכך שיש צורך בהחזר מס כאשר המשכורת גבוהה היא כאשר אתם עובדים תחת מספר מעסיקים. כאשר אתם עובדים בכמה עבודות בו זמנית עליכם לבצע תיאום מס – בטופס 116. המטרה של הטופס היא לזכות אתכם בהקלה בניכוי המס. ברגע בו לא ביצעתם תיאום מס אתם משלמים יותר ממה שצריך, במקרה כזה אתם זכאים לקבל החזרי מס. ניתן לגבות את החזרי המס עד 6 שנים.

החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה – עבודה תקופתית

חישוב המס נעשה בשנה קלנדרית ולא בכל חודש בחודשו. לכן, ייתכן ואתם עובדים רק חלק מהשנה ומשלמים מס עבור שנה שלמה. כמו כן, ישנם מקרים בהם יצאתם לחל"ת, פיטורין וכו'. במקרים כאלה אתם זכאים להחזרי מס. 

החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה – שינוי משכורת

שימו לב, כל שינוי שנוצר אצלכם במשכורת במהלך השנה הוא פוטנציאל להחזר מס. לדוגמא, אם אתם עובדים תחת היקף שעות מסוים וחודש מסוים עבדתם כפול ממה שאתם צריכים או פחות, ייתכן ואתם זכאים להחזר מס. יש הבדל בין הזכאות של עצמאיים למס ובין הזכאות של שכיר למס. כמו כן, ישנם רגעים בהם אפשרי כי יהיה לכם יותר משתלם להיות עסק מורשה מאשר שכיר, אך מדובר על תהליך שונה לחלוטין, לכל צד יש את ההטבות והמגרעות שלו.

החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה – בחינה חיצונית

הידעתם שישנם חברות אשר מתמחות בנושא החזרי מס? לא מדובר על רואה חשבון ספציפי דווקא, אלא על חברות שתחום התמחותן הוא לדאוג לכך שאתם תקבלו את כל ההחזרים אליהם אתם זכאים מרשות המיסים. הבחינה אמנם נשמעת פשוטה, כל מה שצריך לעשות הוא לגשת לאתר רשות המיסים ולבחון את כל האופציות לזכאות בהחזר מס. עם זאת, מדובר על הליך בירוקרטי שרבים מוותרים עליו מלכתחילה. מדובר על מילוי טפסים, הצגת אסמכתאות כמה שנים אחורה וכן הלאה. בכדי להקל עליכם ושעדיין תקבלו כמה שיותר מהר את החזרי המס שלכם, אנו ממליצים לפנות לאיש מקצוע או חברת מקצועית אשר תוכל לסייע לכם בהליך ללא כל טרחה מהצד שלכם. חברות אלו מוכרות על ידי משרד האוצר, ומוכרות מול רשות המיסים. 

לסיכום

מדי שנה אלפי שכירים לא מודעים לכך שהם זכאים להחזרי מס, לעיתים מדובר על החזרי מס בהיקף גדול, כסף שיכול היה להיות מזמן בחשבון הבנק שלכם. ללא הסתכלות מרחבית ומקצועית על ההכנסה שלכם ועל היקף העבודה שלכם, לא תדעו אם אתם באמת זכאים להחזרי מס. בכל מקרה בו אתם מרגישים כי נעשה לכם עוול, עליכם לפנות לחברה מקצועית אשר מתמחה בכל הנוגע להחזרי מס, ויודעת איך לעבוד מול הגורמים הרלוונטיים. זכרו, אתם זכאים לדרוש החזר מס עד 6 שנים מהשנה בה אתם דנים להחזר מס. זכרו, יש חשיבות גדולה לבחירת החברה מולה תעבדו, סיוע דרך חברה מקצועית ואמינה תבטיח לכם תוצאות גדולות ממה שאתם מצפים.

Exit mobile version