Site icon פורטל מיסים

החזרי מס לעובדים בחו"ל

איך מבצעים לבד תהליך החזר מס

בכדי למנוע מס כפול ישנו מצב בה מגיע לכם החזר מס אם אתם עבדתם בחו"ל תקופה מסוימת או עדיין עובדים. בכדי לדעת אם כדאי לכם בכלל להתחיל בהליך בקשת החזרי מס לעובדים בחו"ל, עליכם לעמוד תחת מספר קריטריונים. בשביל זה עליכם לפנות לחברה מקצועית אשר תבחן את המקרה לגופו. ריכזנו עבורכם מקרים נפוצים שבהם עובדים בחו"ל זכאים להחזר מס:

החזרי מס לעובדים בחו"ל – האם אתם זכאים להחזר מס? 

לפני שאתם מתחילים לפנטז, כדאי שתבחנו האם אתם בכלל זכאים להחזרי מס. באופן כללי, הינכם זכאים להחזר מס מסוג עובד בחו"ל כאשר אתם עובדים תחת חברה זרה ונחשבים לתושבי אותה המדינה. אך זה לא הסוף, אם הינכם תושבים גם של ישראל וגם של אותה מדינה זרה, מס הכנסה יבחן אתכם למעשה על פי מבחן "מרכז חיים" – מבחן אשר בו תבדקו היכן בפועל אתם חיים. הבחינה מתבצעת על פי מספר פרמטרים, לדוגמא היכן המשפחה שלכם מתגוררת, נכסים, כמות הזמן בה אתם נמצא בארץ זרה לעומת ישראל, חשבונות וכו'… 

אם נקבע כי אתם נחשבים לתושבי ישראל, לא תהיו זכאים להחזר מס עבור עובד בחו"ל. לכן, עליכם לבחון את השלב הזה לפני שאתם ניגשים להגיש כל בקשה או פונים לאנשי מקצוע. כמו כן, מס הכנסה עובד בראש ובראשונה לפי שני פרמטרים מספריים: כמות הימים ששהה העובד בשנת המס לפחות 183 ימים בישראל, אם שהה העובד בישראל במשך שנת המס הקודמת לפחות 425 ימים או יותר. אלו הפרמטרים העיקריים והם ניתנים לערעור כיוון שיש מקרים יוצאי דופן. 

החזרי מס לעובדים בחו"ל – איך מקבלים החזרי מס?

בכדי לקבל את הסכום אליו אתם זכאים עליכם לעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים על ידי מס הכנסה. לאחר מכן, עליכם להגיש בקשה אל פקיד השומה ולאחר בחינה ואישורה תוכלו לקבל את זכאותכם. התהליך יכול להתפרש על גבי חודשים רבים אלא אם כן תפנו אל מס הכנסה באמצעות תיווך מקצועי. מה הכוונה בתיווך מקצועי? ישנן חברות המתמחות בהחזרי מיסים לשכירים ועסקים גדולים וקטנים, דרך חברה זו תוכלו לקבל את זכאותכם תוך פרק זמן קצר שלרוב לא יעלה על חודש (תלוי במורכבות התיק). כמו כן, החברה תבחן האם קיימים הסכמים בין ישראל והמדינה בה אתם עובדים למניעת כפל מס על אותה הכנסה. 

החזרי מס לעובדים בחו"ל – מסקנות

אם אתם עובדים בחו"ל הסבירות בה אתם זכאים להחזרי מס היא די גבוהה, אך ההליך הבירוקרטי יכול להוות מכשול. נדגיש כי יש צורת עבודה שונה כאשר המעסיק שלכם הוא ישראל, מקרה זה הופך למורכב יותר וצריך לבחון את המקרה באופן ספציפי בכדי לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס. לכן, אם אתם עובדים תחת מעסיק ישראלי בחו"ל בעבודה כזו או אחרת אנו ממליצים לכם לבחור בליווי מקצועי אשר יבחן האם אתם זכאים להחזר מס.

החזרי מס לעובדים בחו"ל – אמנה למניעת כפל מס

כפי שציינו, ישראל חתומה על הסכם למניעת כפל מס, אם אתם מתכננים לעבוד בחו"ל לטווח הארוך כדאי לכם מאוד להתחיל את תהליך קבלת החזרי המס כמה שיותר מוקדם. עליכם להכין את כל הטפסים, האישורים והאסמכתאות הנדרשות מצד רשות המיסים בכדי להתחיל את התהליך. ניתן לבצע את כל התהליך באופן עצמאי או על ידי חברה המתמחה בייעוץ לגבי החזרי מס. לכל דרך יש יתרון וחיסרון, הדבר הכי חשוב הוא שלא תוותרו על הזכות שלכם לקבל החזר מס.

Exit mobile version