פורטל מיסים

החזרי מס למשקיעים בשוק ההון – כל מה שהמשקיעים הגדולים כבר יודעים

החזרי מס למשקיעים בשוק ההון החזרי מס למשקיעים בשוק ההון

השקעה בשוק ההון כבר אינה שמורה רק לתאגידים וחברות שמתמחות בהשקעות. בשנים האחרונות, פעילות עצמאית של עצמאים ושכירים במסגרת שוק ההון הפכה לדבר שבשגרה. כל אדם שיש לו סכום כסף פנוי להשקעה רשאי להשקיע בשוק ההון ולרכוש לעצמו ניירות ערך ושאר נכסים. אם גם אתם נוהגים להשקיע בבורסה שמתם לב בוודאי לחובת תשלום המס בעבור הרווחים. השאלה היא האם ידעתם שאתם זכאים לקזז את ההפסדים מהרווחים? החזרי מס למשקיעים בשוק ההון הופכים את ההפסדים לפחות כואבים. תקנות המס בישראל מעניקות הטבות למשקיעים בשוק ההון – אל תפספסו את ההזדמנות לקבל בחזרה כספים שמגיעים לכם. אם שלמתם מס עודף, זה הזמן להגיש בקשת החזר. 

איך מקזזים הפסדים מרווחים בשוק ההון?

התקנות של מס הכנסה קובעות בצורה מדויקת מי זכאי להחזרי מס ובאלו תנאים. אם אתם נוהגים להשקיע כספים בשוק ההון – כדאי שתכירו את הזכויות שלכם ותקפידו לממש את כל ההטבות. החל משנת 2012 נקבעה למשקיעים בשוק ההון זכות לקבל החזר מס בעבור הפסדים מפעילות בשוק ההון. ניתן לקזז את סכום ניקוי המס מתוך ההפסדים שנגרמו בעסקה כושלת. לשם קבלת החזרי מס למשקיעים בשוק ההון יש לפנות אל לשכת המס המקומית ולהגיש בקשת החזר בצירוף מסמכים שמעידים על הפעילות בשוק ההון עם דגש על ההשקעות שבוצעו. 

איך קרה שהתקנה החדשה עוזרת בעיקר לשכירים?

כלל המשקיעים בשוק ההון רשאים ליהנות מההטבה אך היא עוזרת בעיקר לשכירים במשק. בניגוד לעצמאי, עובד שכיר אינו מגיש דוח שנתי כך ששכירים רבים לא נהנו מהקיזוז של ההפסדים מהרווחים. כיום, שכירים מגישים בקשות להחזר בעצמם או באמצעות חברה מקצועית ומקבלים את הכספים שמגיעים להם בתוך זמן קצר וללא קושי. 

האם ניתן לקבל החזר מס בעבור הפסדי עבר?

קבלת החזרי מס למשקיעים בשוק ההון מתחילה בהגשת בקשה להחזר יחד עם טופס 867 אותו תקבלו בבנק. טופס 867 מרכז את כל הפעילויות שלכם בשוק ההון עם חיובי מס והפסדים. על מנת למצות את מלוא ההטבות שמגיעות לכם ולוודא שאתם מקבלים את כל החזרי המס שאתם יכולים לקבל, כדאי לבצע בדיקת זכאות מקצועית. ליווי מקצועי חיוני לניצול מלא של חוקי המס. הקיזוז של ההפסדים מהרווחים עלול להיות מורכב כך שבחישוב עצמי אתם עלולים לפספס חלק מהכסף שמגיע לכם. עצה מאיש מקצוע עשויה להגדיל את סכום ההחזר באלפי שקלים. 

החזרי מס אפשר להגיש גם בצורה רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורנית. אם גיליתם רק עכשיו שמגיע לכם לקבל החזרי מס – זה לא מאוחר מדי להגיש את הבקשה. קיזוז אסטרטגי של הרווחים וההפסדים בין השנים עשוי להסתיים ברווח משמעותי. אל תפספסו את ההזדמנות לקבל כספים שמגיעים לכם. הגישו עוד היום את הטפסים כי אם אתם לא תעשו זאת – זה לא יקרה.

https://www.youtube.com/watch?v=U–wFqREG-E

איך אפשר לשלם פחות מס בעבור רווחים?

אותם משקיעים שיודעים לנצל נכון את ההטבות בתקנות המס מצליחים לשלם פחות מס. הטיפים הבאים נועדו לסייע גם לכם להקטין את חבות המס בעבור רווחי ההשקעות. אם יש ברשותכם ניירות ערך שגלום בהם הפסד, כדאי לשקול למכור אותם לפני סוף השנה ולקזז כך את ההפסדים מול הרווחים. הקיזוז יאפשר לכם לשלם פחות מס בעבור הרווחים. קיימת אפשרות לרכוש בחזרה בצמוד למועד המכירה את אותם ניירות ערך. דרך נוספת לניהול רווחי של תשלומי המס היא בחירת מועד המכירה של הנכס. מס בעבור רווחים משולם רק במעמד המכירה של הנכס כך שאתם רשאים להחליט מתי מגיע הרגע הנכון למימוש הרווח מבחינת תשלומי מס. 

Exit mobile version