Site icon פורטל מיסים

החזרי מס למשלמי מזונות

חישוב החזר מס הכנסה

ישראלים רבים אינם יודעים אבל רבים מאיתנו זכאים לנקודות זכות בגין מגוון רב של דברים כאשרבדיקת זכאות להחזר מס עבור משלמי מזונות אותן נקודות נותנות לנו הנחה בכספי המיסים אותם אנו צריכים לשלם לרשויות המס. נקודות הזכות הן למעשה מחושבות באמצעות פרמטרים שונים כמו איזור מגורים, מספר ילדים, השכלה, מצב משפחתי ועוד. במידה והסטטוס המשפחתי שלכם השתנה מנשואים לגרושים אתם תצטרכו לשלם מזונות לבן או בת הזוג שלכם לשעבר עד שהילדים המשותפים שלכם יהיו בני 18. לאנשים שמשלמים מזונות ישנה הנחה בתשלום דמי מס הכנסה בדמות של נקודות זכות להן הם זכאים ולכן חשוב מאוד לדרוש אותם.

כיצד דורשים את נקודות הזכות בגין תשלומי מזונות?

את נקודות הזכות בגין תשלומי מזונות או בגין כל פרמטר אחר ניתן לדרוש בקלות יתרה בעזרת מילוי טופס 101. טופס זה הוא למעשה תעודת הזהות שלכם ברשות המיסים ועל פיה בלבד נקבעת כמות נקודות הזכות להם תהיו זכאים. במידה ואתם גרושים שמשלמים דמי מזונות כל שעליכם לעשות הוא להצהיר על כך בטופס הייעודי והדבר יעודכן באופן מיידי ברשות המיסים. בכל מקרה, עליכם לוודא כי הדבר אכן עודכן בתלוש המשכורת תחת סעיף ונקודת הזכות ולראות כי הדבר מעודכן שם. במידה ואתם מתחילים לעבוד במקום עבודה חדש תמלאו את הטופס מיד עם התחלת העבודה וככל הנראה שלא יהיה פער אך בדרך כלל פערים נוצרים אם העובד התגרש במהלך עבודתו ומאז לא עידכן את הטופס המדובר. במצב כזה נוצר פער שהעובד משלם הרבה יותר מס הכנסה בגין השכר שלו, דבר שלא צריך להיות ולכן נסביר מה ניתן לעשות במצב כזה.

איך ניתן לתקן מצב בו שילמנו יותר מידי מס הכנסה?

אז כפי שציינו גרושים וגרושות רבים שהתגרשו במהלך העבודה שלהם, לא עידכנו את העובדה שהתגרשו ברשות המיסים או גילו לאחר מספר שנים שהם זכאים להטבה בדמי מס ההכנסה שהם משלמים. הכסף אותו שילמנו במרוצת השנים לא אבד לגמרי וניתן לקבל החזרי מס למשלמי מזונות. הדבר היחיד שאתם צריכים לדעת הוא שלא ניתן לקבל החזרי מס מעבר לשש שנים אחורה בגין אותה שנה עבורה אנו מבקשים את החזר המס, לכן חשוב לבצע את התהליך מיד כאשר אנו מזהים את הפער. התהליך עצמו יחסית פשוט וכל שעלינו לעשות הוא למלא טופס החזרי מס ולצרף אליו מסמכים שתומכים בבקשה שלנו יעזרו לנו לקבל את החזרי המס להם אנו זכאים. לאחר מכן נגיש את כל הניירת הזו לפקיד השומה והוא מצידו יבחן את הבקשה, תהליך שלוקח בדרך כלל בין חודשיים לשלושה. לאחר מעבר על הבקשה ובמידה והיא אושרה, יעבירו את הכסף מרשות המיסים ישירות לחשבון הבנק שלכם שציינתם בטופס בו הגשתם את הבקשה.

Exit mobile version