פורטל מיסים

החזרי מס לחברות

 

 

מס חברות בישראל עומד בשיעור של 25%. כמובן שיש חריגים לפה ולכן, אך הממוצע עומד על אחוזים אלו. המס מחושב בצורה דומה לחישוב מס עבור שכיר, הינכם משלמים מס על בסיס ההכנסה שלכם בשנת המס האחרונה. לכן, חשוב תמיד להצהיר בצורה אמיתית כדי שלא תשלמו פחות מדי ואז תהיו אתם חייבים לרשות המיסים. זכרו, תמיד עדיף שמס הכנסה יהיה חייב לכם ולא ההפך.

החזרי מס לחברות – דו"ח שנתי

דו"ח שנתי מוגש בסוף שנת מס, רצוי על ידי איש מקצוע. דו"ח שנתי צריך לכלול נתונים כמו: רווחים,חישוב החזר מס לחברות הוצאות, תשלומים נוספים, הכנסות וכדומה. כל הוצאה אשר קשורה באופן ישיר או עקיף לעסק שלכם יכולה לזכות אתכם בהחזר מס, לכן חשוב לשמור את הקבלות הרלוונטיות. לדוגמא: רכישת עטים עבור משרד שלם יכולה לזכות אתכם בהחזר מס. 

הדו"ח השנתי צריך לכלול את משכורות העובדים, דו"ח ניכויים (טופס 126), תשלומים שונים (ביטוח לאומי וכד'). עליכם להגיש את הטפסים לשני מקורות, האחד הוא רשות המיסים ואילו המקור השני הוא רשם החברות. כמו תמיד, ככל שתתנהלו בצורה מסודרת יותר במשך השנה ככה יהיה לכם קל יותר בדו"ח השנתי.

החזרי מס לחברות – מס חברות

כל חברה בע"מ צריכה לשלם מס חברות, אבל מעטים יודעים מהו המס הזה. מס חברות נקבע הינו בגובה זהה על כלל ההכנסות, בין אם חברה קטנה או גדולה. אם נשווה את מס החברות על המס המוטל על עוסק מורשה הוא שגובה דרגת המס עבור עוסק מורשה יכול להגיע לכ-50% אחוז, ואילו עבור החברות גובה המס נמצא בין 23% ועד 25% בשנים האחרונות. 

החזרי מס לחברות – יתרונות

הידעתם שאתם זכאים להטבות מס בשווי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים? כמובן שהחזר המס תלוי בגובה ההכנסות שלכם, אך יש יתרון גדול להיות מוכר בתור חברה בע"מ. מלבד להחזר מס הינכם זכאים למס חברות קבוע ויציב, פטור מלא על מס כתוצאה מפיטורים ועוד… איפה הבעיה מתחילה? בניהול. כאשר אתם לא עובדים עם רואה חשבון, או בעל מקצוע מנוסה אתם מפספסים את כל ההכנסות הפוטנציאליות של העסק שלכם. לכן, אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותיה של חברת החזר מס, חברה שזו תחום ההתמחות העיקרי שלה – לדאוג לכך שאתם תקבלו את כל הכסף אליו אתם זכאים. מדי שנה אלפי שכירים ועסקים אינם מקבלים את החזרי המס אליהם הם זכאים עקב חוסר ידיעה.

החזרי מס לחברות – טיפול

יש הבדל בין הזמן בו מטפלת חברת החזרי המס לבין משך הטיפול של רשות המיסים. כאשר אתם פונים אל חברת מס מקצועית סביר להניח שאת כל ההליך הבירוקרטי המעיק הם יעשו תוך פרק זמן קצר, זאת ללא כל הטרדה כלפיכם. עליכם יהיה רק להציג את האישורים והאסמכתאות הנדרשות, ומשם החברה היא הגורם המתווך מול רשות המיסים, כמו כן לה יש את הידע על אילו עוד החזרי מס תוכלו להגיש את הבקשה.

כאשר הבקשה מגיע אל רשות המיסים משך זמן הבדיקה הוא בדרך כלל ארוך, אך ההמתנה משתלמת בסופו של דבר. בדרך כלל רשות המיסים תיקח כשלושה חודשים על לקבלת ההחזר, זאת כאשר אתם לא עובדים עם חברה להחזרי מס. כאשר אתם עובדים עם חברה מקצועית היא תדאג לכך שהכסף יגיע באופן מהיר יותר, לעיתים אפילו תוך מספר שבועות בודדים. לחברות אלה קשר יותר מבוסס עם רשות המיסים וכמו כן הם יודעים לחשוב שלב אחד קדימה וכך חוסכים המתנה ארוכה.

Exit mobile version