Site icon פורטל מיסים

החזרי מס בגין קרוב משפחה סיעודי

חישוב דמי ביטוח לאומי לשכירים

לאנשים רבים בקרב האוכלוסיה מגיעים החזרי מס כאשר רובם המוחלט בכלל לא מודע לעובדההחזרי מס לבעלי קרוב משפחה סיעודי שהם זכאים לכך. ראשית נסביר מהם בכלל החזרי מס ואיך אנו מגיעים למצב שמס ההכנסה הוא זה שחייב לנו כסף. אז החזר מס הוא מצב בו מס הכנסה כפי שאמרנו חייב כסף בגין תשלום יתר של מס הכנסה ובגין ההכנסות של אותו אדם. החזרי המס אינם מגיעים באופן אוטומטי לחשבון הבנק של הנישום והוא זה שאחראי לדרוש אותם באופן פוזיטיבי בעזרת בקשה ייעודית לכך מרשויות המס ולאחר שהבקשה נבדקת ברשויות הכסף יגיע לחשבון הבנק של הנישום.

איך מגיעים למצב בו מס הכנסה חייב לנו כסף?

יש לציין כי מי שאחראי למצב הזה, בו מס הכנסה הוא זה שחייב לנו כסף בגין תשלום יתר של מס הכנסה הוא אך ורק אנחנו. אבל אתם בטח חושבים שאם מגיע לנו החזרי מס בגין קרוב משפחה סיעודי אז מס הכנסה ידעו על כך קודם לכן, אז התשובה לכך היא לא. מס הכנסה לא יודע שיש לנו קרוב משפחה סיעודי שאנו זכאים לנקודות זכות בגינו שכפועל יוצא מפחית את תשלום המיסים שלנו אלא אנו הם אלה שצריכים לדווח על כך. עכשיו נשאלת השאלה כיצד מדווחים על הנושא הזה בכדי לזכות באותן נקודות זכות בגין קרוב משפחה סיעודי. כל שעלינו לעשות הוא לדווח על כך לרשויות המס באמצעות טופס 101 שזהו טופס אותו אנו מחוייבים למלא כאשר אנו מתחילים לעבוד במקום עבודה חדש או ביכולתנו תמיד למלא אותו אם פרטים כלשהם השתנו כמו למשל ילד חדש במשפחה, מעבר מקום מגורים וגם הפיכה של קרוב משפחה לסיעודי.

כיצד נקבל החזרי מס בגין קרוב משפחה סיעודי?

במידה ולא מילאנו את הטופס 101 בצורה נכונה הדבר אינו אבוד, שכן נוכל לקבל החזרי מס בעבור מס ההכנסה העודף ששילמנו במרוצת השנים כאשר יש לכך הגבלה והיא שלא נוכל לדרוש החזרים יותר משש שנים אחורה בגין שנת המס עבורה נבקש את ההחזר. כל שעלינו לעשות הוא למלא טופס בגין החזרי מס, לצרף אליו אל כל המסמכים הרלוונטיים התומכים בבקשה שלנו ואיתם להגיע אל פקיד השומה במקום מגורינו. מס הכנסה יעבור על הבקשה והמסמכים שהגשנו ולאחר תקופה של בין שלושה לארבעה חודשים בדרך כלל תקבלו את התשובה כאשר אם אכן מגיע לכם כסף, הוא יועבר ישירות לחשבון הבנק שלכם. במידה ואינכם רוצים להתעסק עם נושא ההחזר תוכלו לעשות זאת באמצעות חברה חיצונית או רואה החשבון שלכם כאשר הוא יעשה את כל התהליך עבורכם. השוני היחיד הוא שתצטרכו לצייד אותם בייפוי כח מטעמכם שכן בלעדיו הם לא יוכלו להגיש את הבקשה.

Exit mobile version