פורטל מיסים

החזרי מס בגין פיצויים

מי זכאי להחזר מס בעקבות פיצויים

כאשר אתם עוברים פיטורין אתם זכאים לפיצוי, פיצוי זה מוביל להחזר מס כמעט בטוח. פיצויי פיטורין הינם אחוז מסוים משכר היסוד של העובד, בממוצע 7%. במקרה בו דמי הפיצויים אינו עולה על שכר היסוד של העובד והתקרה הקבועה, הינכם לזכאים לפטור ממס. אם זאת, ישנם מקרים בהם כן תהיו חייבים במס בגין קבלת דמי פיצויים.

החזרי מס בגין פיצויים – מתי אני חייב במס?

כאשר סכום הפיצויים עולה על הסכום המירבי בשנה (34,900 ש"ח נכון ל-2020), או כאשר סכום הפיצויים גבוה ממשכורתו החודשית של העובד, אז ייחשב הסכום הגבוה בתור הכנסה של עובד ולפי דרגת המס יופרש חלק לרשות המיסים. 

התרחיש השני בו הינכם חייבים במס הוא בעת משיכת פיצויי הפיטורין. כאשר סך דמיי הפיצויים גבוה יותר מהתקרה שנקבעה בחוק על פי מספר החודשים בהם עבדתם במהלך השנה, אז יחויב העובד במס חלקי על פי מדרגת המס. בשני המקרים כאשר המס מוביל לחיוב גבוה מדי, אז תוכלו לפרוס את פיצויי הפיטורין לפי בחירתכם. אך קחו בחשבון כי הסכום החודשי אותו תרוויחו מדמיי הפיצויים יוסף להכנסה השנתית באותה שנה. 

החזרי מס בגין פיצויים – האם כדאי לפרוס את הפיצויים?

הבעיה כאשר אנו איננו בוחרים לפרוס את דמי הפיצויים הוא הקפיצה הגבוהה במדרגת המס כתוצאה מכך. על מנת של יגבו מאיתנו תשלומים גבוהים לרשויות, הדעה הרווחת ממליצה לפרוס את דמי הפיצויים בגין פיטורין לאורך כמה שנים. המקסימום אשר תוכלו לפרוס את התשלומים יהיה עד שש שנים, כמובן שזה תלוי בגובה דמי הפיצויים ובתקופת העסקה שלכם במקום העבודה. ניתן לבצע פריסה של הפיצויים קדימה ואחורה, מומלץ לבצע רק קדימה בכדי להציב ירידה בהכנסה החודשית, אך אם שכרכם בעבר היה נמוך תוכלו גם לפרוס אחורה.

החזרי מס בגין פיצויים – החזר מס

כל מקרה לגופו, אך תדעו שישנה סבירות גבוהה בה הינכם זכאים להחזר מס בגין פיצויים, זאת תוכלו לבחון בהתאם למצב שלכם. כידוע, פקיד שומה הוא זה שקובע את גובה המס על הפיצויים על פי פרמטרים שונים. כאשר ישנה סבירות בה חבות המס גבוהה מדי, תוכלו לדרוש החזרי מס בגין פיצויים. בקשה להחזרי מס בגין פיצויים יכולה להתבצע באופן עצמאי או בסיוע חברה מקצועית. מי שמחליט לבצע את כל התהליך לבד צריך לדעת שיש צורך בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה כאשר הוא פורס את חבות המס על כספי הפיצויים.

החזרי מס בגין פיצויים – חשוב לדעת

כאשר העובד מקבל דמי פיצויים או מענק כספי כלשהו אשר ניתן במשכורת הוא מגדיל את דרגת המס באותו החודש. אך ישנה אפשרות להתחמק מזה, תוכלו להעביר את כל דמי הפיצויים לקרן בקופת הגמל או קרן פנסיה וכך תהיו פטורים מתשלום מס. כאשר הפקדתם את הסכום באחד מהקרנות ועדיין מס הכנסה גבה ממכם מס, תוכלו לדרוש בקבלת החזרי מס בגין פיצויים. 

עניין החזרי המס בגין פיצויים יכול להיות מאוד טריקי, לא פשוט לדעת מתי מס הכנסה חייב לכם החזר בגין גובה מס לא תקין. בכדי להכיר בכל העובדות עליכם לתת לאיש מקצוע לפעול עבורכם, לא רק בשל החזרי המס, אלא גם בשל פריסה נכונה של תשלומים אשר תמנע מדרגת המס שלכם לגדול באופן משמעותי השנה. כל עלייה של דרגת מס יכולה להשליך על השנה הבאה גובה מס גדול יותר, עליכם להיות ערניים לכל צעד כאשר אתם מקבלים פיצויים ממקום העבודה שלכם.

Exit mobile version