פורטל מיסים

החזרי מס בגין הפסקות בעבודה

 

 

הידעתם? שיעור גובה המס אותו תשלמו מחושב על פי ההכנסות שלכם שנה קודם לשנת המס הנוכחית. משמע, אם בשנת המס הקודמת עבדתם שנה רצופה, ואילו השנה היו לכם הפסקות בעבודה, ייתכן ועדיין תשלמו את אותו גובה מס כמו בשנה הקודמת. במקרה של הפסקת עבודה עליכם לדעת כי ייתכן וישנה זכאות של החזרי מס בגין הפסקות בעבודה.

החזרי מס בגין הפסקות בעבודה – תנאים לקבלת החזרי מס בגין הפסקות בעבודה

אם נעיין בתקנות שקבעה רשות המיסים נוכל לראות שישנם קריטריונים שונים המזכים אתכםלמי מגיע החזר מס בגין הפסקת עבודה בהחזר מס, כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, לטובה ולרעה. רשות המיסים קבעה כי עובד שפוטר או התפטר במהלך השנה, ולא עבד במשך תקופה של חודש לפחות הינו זכאי לקבל החזרי מס. יש לציין, גם אם אתם קיבלתם באותו החודש דמי אבטלה עדיין הינכם זכאים להחזר מס מכיוון שדמי האבטלה אינם בגובה המשכורת שלכם.

הקריטריון השני אותו קבעה רשות המיסים נוגעת לדבר שרובנו חווינו בשנה האחרונה בשל משבר נגיף הקורונה – חל"ת (חופשה ללא תשלום). חל"ת הינו הליך בו הינכם יוצאים לתקופה של לפחות חודש בשל נגיף, חופשת לידה ועוד. תקופת החל"ת אינה משנה את הזכאות שלכם כל עוד הייתם לפחות חודש רצוף ללא עבודה.

הקריטריון השלישי נוגע לימי המחלה שלכם. ברגע בו ניצלתם את כל ימי המחלה השנתיים שלכם, תוכלו לדרוש בעבור זה החזר מס בעבור אותם ימים שלא הגעתם לעבודה מסיבות כאלה ואחרות. זהו קריטריון חשוב שרבים מאיתנו לא מכירים. עכשיו, כמה כבר ימי המחלה יכולים לתרום לי להחזר מס? תתפלאו אבל הרבה, אתם לא צריכים להסתכל דווקא על השנה הנוכחית אלא שש שנים אחורה. תוכלו לקבל החזר רטרואקטיבי עד שש שנים מהיום הנדון. ככל שמדובר על תקופה ישנה יותר כך ההליך הופך למסובך יותר.

החזרי מס בגין הפסקות בעבודה – תהליך הבקשה

לפני שאתם ניגשים להגיש בקשה ברשות המיסים וודאו כי יש ברשותכם את כל הטפסים הנדרשים בו מפורטת ההכנסה וההוצאה שהייתה לכם במהלך אותה שנה. כמו כן, יש צורך בטופס 106 ממקום העבודה, אסמכתאות הקשורות לימי מחלה, חל"ת, פיטורין ועוד. נדגיש כי הליך הפיטורין הינו הליך ארוך יותר כאשר מדובר גם על החזרי מס בגין פיצויים עבור פיטורין.

החזרי מס בגין הפסקות בעבודה – להגיש בקשה עצמאית או בסיוע חברה מקצועית?

תמיד כשאנו שומעים על הליך הקשור ברשות המיסים אנו מרגישים כי מדובר על הליך ארוך ומייגע, ולרוב זה נכון. אם אין לכם מושג איך להתמודד מול כל הטפסים, הבקשות והאסמכתאות הנדרשות, תדעו שאתם לא חייבים לעשות זאת לבד. האופציה שעומדת לרשותכם היא להיעזר באינפורמציה שיש באינטרנט ולעבור את התהליך לבד, אך קחו בחשבון שזה ידרוש ממך להשקיע הרבה מזמנכם. האופציה השניה היא לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בהחזרי מס, חברה זו עובדת ישירות מול רשות המיסים בשמכם, היא זאת שתדע לנהל אתכם בכל הוצאת הטפסים, וכל שלב בתהליך. היתרון המשמעותי שיש לחברה על בקשה באופן עצמאי הוא משך התהליך, בעוד שלבד ייקח לכם כמה חודשים טובים לקבלת החזר כספי, חברה מקצועית תדאג להחזרים שלכם תוך פרק זמן קצר. 

בכל אופן, חשוב שתדעו למה אתם זכאים, רבים מהשכירים אינם מודעים בכלל לכך שהם זכאים להחזר מס. החזרי מס יכולים להיות מאות שקלים בודדים בשנה, אך גם יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה. רשות המיסים היא לא זאת שתרדוף אחריכם בכדי להחזיר לכם את הכסף שמגיע לכם, זה התפקיד שלכם בלבד.

Exit mobile version