Site icon פורטל מיסים

הדרך הראויה לאמדן מחיר זהב משומש

קרדיט תמונה: pixabay

מכירת זהב יכולה להיות פתרון אידאלי בתקופות בהן הדרישות הכלכליות מהסביבה הולכות וגוברות ובבית יש תכשיטים שונים שאינם בשימוש. רבים מאיתנו מחזיקים חלקים של תכשיטים ישנים וכן חלקי זהב מחפצים שונים ששימשו את ההורים או את הסבים והסבתות ויכולים להוות גם הם הכנסה ראויה לשמה.

עם זאת, שוק הזהב אינו בהכרח שוק מוסדר וישנם מקומות וסוחרים רבים המציעים לקנות זהב במחירים שאינם משתלמים ללקוח, תוך שהם מציעים מזומן במקום כאפשרות חליפין אטרקטיבית. למרות ההצעה האטרקטיבית, לא מדובר בהצעה משתלמת משום שהיא מחזירה ללקוח תגמול נמוך במיוחד תמורת הזהב שהוא מוכר.

 

אזי איך יודעים מהו מחיר זהב משומש הראוי?

באמצעות שימוש במחשבון זהב ראלי ניתן לבחון את המחירים הסטנדרטיים המקובלים כיום בשוק ולאמוד את ערכו של הזהב שאתם מעוניינים למכור. את הזהב ניתן לאמוד על פי משקל כך שתרצו לדעת כמה שוקל הזהב וכן לדעת כמה קראט הזהב עשוי. עם זאת, כדאי לעקוב אחר מדדי הזהב והשינויים בעלויות שלו שכן רק באופן זה תוכלו לדעת מתי יהיה הכי כדאי למכור את הזהב שלכם.

שלושת הגורמים המסייעים להעריך את מחירו של הזהב הינם:

 

מה יש לבדוק במחיר הזהב?

כדי לבחון בצורה נכונה את מחיר הזהב  חשוב להבין מה הוא אותו שער נכון לאותו יום. מחיר הזהב מושפע מהביקוש וההיצע בשוק כמו גם מהמשקיעים בבורסה ולפיכך, על מנת לאמוד בדיוק את מחיר הזהב יהיה עליכם לעקוב אחר המחירים הרלוונטיים ושער הדולר העדכני. שער הזהב מיוצג על ידי שער הדולר כך שהאומדן הטוב ביותר הוא זה המוערך על ידי הדולרים.

 

ואם אני לא רוצה למכור את הזהב?

מה עושים במקרים בהם אתם לא מעוניינים להיפטר לחלוטין מהזהב שברשותכם? מסתבר שיש פתרון זמין ונוח, המשתלם לכל הצדדים המעורבים בתהליך: משכון זהב. משכון זהב הוא ביטוי המשמש הלכה למעשה לפעולת הפקדת הזהב שלכם תמורת תגמול הולם. משכון הזהב מאפשר לכם הלכה למעשה לקבל תגמול תמורת הפקדת הזהב שלכם במחיר נוח ומבלי למכור את הזהב.

משמעות הדבר היא שתמורת הזהב אינכם מקבלים כסף הלכה למעשה אלא הלוואה. הלוואה זו ניתנת בתנאים מסוימים וקיימת עליה לעתים רבות עמלה אותה יש לקחת בחשבון כאשר מתכננים משכון זהב. משכון הזהב יאפשר לכם לקחת את ההלוואה בתנאים הנוחים לכם וזאת מבלי להצטרך להביא הוכחות רבות על יכולת החזר הסכום, שכן הזהב עצמו מהווה אסמכתא וכן פקדון משמעותי עבור זה שקנה מאתכם את הזהב. באופן זה תוכלו להיות בטוחים כי אתם מקבלים את הזהב בחזרה כאשר תחזירו את הכסף.

Exit mobile version