Site icon פורטל מיסים

האם קיים צורך בתואר בתעשיית ההייטק?

קרדיט תמונה: freepik

ניתן לומר באופן חד משמעי כי עבודה בתעשיית ההייטק מדברת להמון אזרחים בישראלים אם לא רובם, מצעירים ומבוגרים כאחד.

זאת בעוד כי הדעה הציבורית הרווחת בענף היא כל אנשי ההייטק השונים מחזיקים בתואר ראשון בהנדסת תוכנה או לחילופין במדעי המחשב לכל הפחות, אך המציאות משדרת תמונה אחרת לחלוטין, תמונה כזו אשר מוכיחה כי ניתן להשתלב בתוך מגוון רחב של משרות שונות בעולם ההייטק גם ללא צורך בתואר ראשון או שנים.

למעשה, במטרה להבטיח את מקומכם בתעשיית ההייטק, הרי שכל שעליכם לעשות יהיה לפנות אל מכללת הייטק במטרה ללמוד אחד או יותר מתוך מסלולי לימודי ההייטק השונים. על מנת לעשות לכם סדר בנושא טרם השתלבותכם בתעשייה היוקרתית ביותר במדינת ישראל, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שצריך לדעת אודות לימודי הייטק.

 

הדרך לא מתחילה בהכרח באוניברסיטה

חשוב לציין כי למעלה מעשירית אנשי ההייטק ברחבי מדינת ישראל לא מחזיקים בתואר ראשון, בעוד כי המגמה הגורפת בתעשיית ההייטק הינה לקבל מועמדים גם שאין להם תואר.

אחת הסיבות העיקריות ביותר לשינוי מגמה זו היא איכות הלימודים המוצעת בתוך מגוון רחב של מכללות הייטק, בעוד שסיבה נוספת וחשובה לא פחות תהיה החוסר הגדול בכוח אדם.

אי לכך, מרבית תנאי הקבלה תחת מגוון רחב של משרות שונות בתעשיית ההייטק היוקרתית השתנו וכיום, ניתן ללמוד שלל רחב של קורסים ללא צורך בלימודים אקדמאים, בעוד כי בתום קורס ממוקד תוכלו למצוא עבודה יחסית בקלות בכוחות עצמכם.

יחד עם האמור, חשוב לדעת כי מכללת הייטק איכותית ומובילה בתחומה היא כזו אשר תציע לכם מגוון רחב של קורסים שונים בענף, קורסים שמטרתם העיקרית הינה להכשיר את הסטודנטים השונים תוך פרק זמן קצר לתחום כזה או אחרת בעולם ההייטק, בין אם מדובר על אבטחת מידע וסייבר, בדיקות תוכנה QA, פיתוח אפליקציות, ניהול רשתות ועוד מגוון רחב של משרות שונות ומצוינות.

 

הסיבות העיקריות לשינויים בתנאי הקבלה

כאמור, יחד עם חלוף השנים האחרונות החלה מגמה חדשה בקרב הארגונים השונים בתעשיית ההייטק הישראלית, שינויים אשר באים לידי ביטוי בגיוס עובדים ללא תואר ראשון, ללא ניסיון וכיוצא בכך.

זאת בעוד כי חלק מהסיבות המרכזיות לאותם שינויים הן הביקוש הגבוהה בתעשייה, איכות הלימודים במכללות השונות, הצמיחה המהירה בתעשייה וכיוצא בכך.

יחד עם האמור, עליכם לזכור כי עדיין ישנם תפקידים אשר מחייבים תואר ראשון. אי לכך, לפני שאתם בוחרים את הקורס הייעודי שיכניס אותכם לתעשייה הנחשבת, עליכם לוודא כי אתם אכן עומדים בתנאי הקבלה הכרוכים והאם ישנו צורך בתואר ראשון במסלול הלימודים הייעודי לתחום עליו שמתם עין.

Exit mobile version