Site icon פורטל מיסים

דברים שכדאי לדעת לפני הגשת דו"ח מס תאגידי בארה"ב

קרדיט תמונה- CANVA

בעולם התאגידים, תכנון מס הוא מכריע. לחבות המס של חברה יכולה להיות השפעה משמעותית על השורה התחתונה שלה. לדוגמה, אפל בע"מ, אחת החברות הגדולות בעולם, שילמה מיסים בסך 44.7 מיליארד דולר בשנת 2020. תכנון מס נכון יכול לעזור לחברות להפחית את חבות המס שלהן ולהגדיל את רווחיהן.

אך אליה וקוץ בה, מדיניות המיסוי האמריקאית היא סבוכה מאין כמותה. כשזה מגיע למס חברות, משימות רבות עשויות להידרש מהארגון שלך כדי להבטיח שאכן ייצא לך למצות את המיטב מזכויותיך. הגשת דו"ח מס תאגידי דורשת ידע, מיומנות והיכרות מעמיקה עם אופן התנהלות הרשויות האמריקאיות. התקנון של הרשות משתנה ללא הרף ותקנות חדשות מוחלות מדי שנה. כדי להבטיח הגשה מוצלחת, יש כמה דברים שחברות צריכות לדעת לפני הגשת הדו"ח.

 

להכיר היטב את החקיקה העדכנית

תקנון המס בארה"ב מתפתח כל הזמן. חשוב שנשמור תמיד את האצבע על הדופק ונתעדכן בחוקי המס העדכניים ביותר כדי להבטיח ציות מיטבי ולהימנע מקנסות. לדוגמה, חוק הפחתת המס והעבודות (TCJA) שהוחל בשנת 2017, שינה את שיעור מס החברות מ-35% ל-21%. ארגונים רבים שלא התעדכנו בזמן, בנו תוכניות עסקיות לא מדויקות והתמודדו עם בלבול רב בסוף שנת המס.

 

לשמור על רישום חשבונאי מדויק

התנהלות חשבונאית מסודרת היא קריטית לבניית דו"ח מס מדויק ואחראי. רישומים לא מדויקים או לא שלמים עלולים לגרום לשגיאות בדוח המס, להוביל לקנסות ולעתים אפילו לביקורת מס.

 

לקחת בחשבון את כל ההוצאות המוכרות

ממשכורות ושכר דירה ועד למלאי, שירותים חיצוניים ותשלומים לספקים, לחברה שלך יש הוצאות שוטפות רבות. רובן המכריע של הוצאות אלו הקשור באופן ישיר לפעילות העסקית שלך, הן הוצאות מוכרות שניתן לנכותן מההכנסה החייבת שלך. ייעוץ נכון יאפשר לך לאתר את כלל ההוצאות המוכרות שלך ולוודא שהדו"ח שלך ממצה אותן עד תום.

 

להכיר היטב את כל הזיכויים הזמינים לך

ארה"ב מציעה שלל מסלולי זיכוי מס. כדאי לחקור לעומק את תנאי הסף של זיכויים אלו ולבחון האם החברה שלך זכאית לחלקם. כך למשל, מיזמי מחקר ופיתוח עשויים להיות מזוכים במס, כמו גם הקמת מבנים חסכוניים באנרגיה או מתן הזדמנות שווה בתעסוקה על פי תנאי תוכנית WOTC.

בשנת 2018, אמזון עלתה לכותרות כאשר דווח כי החברה לא שילמה מס הכנסה פדרלי למרות שהרוויחה רווח שיא של 11.2 מיליארד דולר. עם זאת, חשוב לציין שחשבון המס של אמזון הצטמצם עקב ניכויים ונקודות זיכוי מס. כמו כן, החברה השקיעה רבות במו"פ, מה שאפשר לה ליהנות מזיכויים נרחבים. זוהי דוגמה לאופן שבו חברות יכולות להפחית באופן חוקי את חבות המס שלהן באמצעות ניכויים ונקודות זיכוי מס.

 

תמיד לתכנן קדימה

החוכמה היא לא רק לערוך חישוב מס של השנה האחרונה, אלא לתכנן את כלל חבויות המס העתידיות על פי נתוני ההווה. תכנון מס כולל חיזוי הכנסות והוצאות עתידיות וזיהוי אסטרטגיות מס כדי למזער את התחייבויות המס. כך למשל, חברות עשויות לשקול השקעה בנכסים ותוכניות המציעים הטבות מסף על מנת לצמצם הכנסה חייבת, או להעניק לעובדים תוכניות פנסיוניות נרחבות המזכות במס.

 

להסתייע באיש מקצוע מיומן

כפי שראינו, הגשת דו"ח מס תאגידי בארה"ב דורשת ידע נרחב והיכרות מעמיקה עם מדיניות המס האמריקאית. שיתוף פעולה עם איש מקצוע מיומן יכולה לחסוך לך זמן יקר ולהעניק לך שקט נפשי חשוב שמגיע עם הידיעה כי החברה שלך עומדת בכל חוקי המס ללא כל צל של ספק. בנוסף, אנשי מקצוע בתחום המס יכולים לעזור לחברות לזהות ניכויי מס וזיכויים שאולי לא הבחנו בהם.

Exit mobile version