Site icon פורטל מיסים

ביטוח רפואי לעובדים זרים

כאשר אתם מעסיקים עובד זר אצלכם בבית מכל סיבה שהיא (וזה אגב תקף גם אם אתם מעסיקים אותו בצורה לא חוקית) אתם מחויבים לבטח אותו ביטוח בריאות בסיסי מטעמכם. מכיוון שעובדים זרים המועסקים בארץ אינו אזרח ואינו תושב, המעסיק שלו מחויב לשלם על חשבונו ביטוח בריאות פרטי.

החשיבות של ביטוח רפואי לעובדים זרים:

העובדים הזרים השוהים בארץ, בין אם באופן חוקי או לא, אינם תושבים או אזרחים של המדינה ולכן אינם זכאים לביטוח בריאות ממלכתי מטעם המדינה. אבל מה קורה עם אותו עובד המועסק אצלכם לצורך טיפול בהורים או אדם סיעודי אחר חולה או נפצע? אם הוא אינו יכול לעבוד ולהמשיך לטפל בכם לתקופה קצרה או ארוכה? בגלל מקרים כאלה כל מעסיק של עובד זר עליו לדאוג לבטח את עובדו בביטוח רפואי לעובדים זרים על חשבונות, ורשאי לנכות את העלות של הביטוח מהשכר החודשי של העובד הזר.

חשוב לציין שעל המעסיק חלה חובה לבטח את העובד הזר וזו אינה נתונה לשיקולו. עליו לבטח את העובד בסל השירותים של הביטוח שקבועים בחוק, אחרת הוא לא רק מעמיד את העובד במצב של סכנה במידה ויחלה או יפצע, הוא גם עובר עבירה פלילית וצפוי לקנסות ואף למאסר. משרד העבודה מגדיר בצורה ברורה מאוד את תנאי העבודה והביטוח להם זכאים העובדים הזרים, חובה לעשות ביטוח בריאות לעובדים זרים ולכן כדאי להתעדכן בהם עוד טרם התחלתם להעסיק עובד זר בביתכם.

כיסויים בביטוח רפואי לעובדים זרים:

פוליסת הביטוח המיועדת לעובדים זרים כוללת כיסויים שונים והם: רפואת משפחה, מרשמים של תרופות, ביקורים אצל רופאים מומחים בהתאם לצורך, אבחונים לצורך גילוי מחלות, ביקורים במוקדי חירום , בחדר מיון ואשפוז בבית החולים, ניתוחים, חיסונים, ביצוע בדיקות מעבדה, רפואת שיניים ועוד. כל אלה הם טיפולים ובדיקות בסיסיות אך הפוליסה מכסה גם אשפוזים על רקע פסיכיאטרי, פינויים באמבולנס, ביטוח במקרה של נכות ומוות, צילומים ובדיקות CT ועוד. כמובן שהפוליסה מפורטת וברורה הן למעסיק והן לעובד הזר המועסק על ידו.

ישנם מקרים שפוליסת הביטוח אינה מכסה ואלו מקרים של פציעה ופגיעה כתוצאה מתאונת דרכים או תאונת עבודה- אלו מטופלים דרך הביטוח הלאומי ויש לבדוק זאת אל מול המוסד לביטוח לאומי תחת תחום עובדים זרים. כמו כן הפוליסה לא חייבת לכלול טיפולים ובדיקות הנוגעות להריון לידה ובדיקות גנטיות, מצב של מחלה קיימת עוד לפני הביטוח, שירותים פסיכולוגיים וכל טיפול הקשור לטיפולי פוריות.

בכל מקרה של העסקת עובד זר יש להיוועץ עם הביטוח הלאומי לביטוח לאומי לעובדים זרים ובמקביל לבדוק בחברת הביטוח מה מכסה ומה כוללת פוליסת ביטוח רפואי פרטית לעובדים זרים.

Exit mobile version