פורטל מיסים

ביטוח החיים למשכנתא – החזר מס

צילום:freepik

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר אנחנו לוקחים משכנתא הוא ביטוח החיים למשכנתא שלנו. ביטוח חיים למשכנתא הוא בגדר חובה במדינת ישראל כאשר החשש שעומד לנגד עיניה של המדינה הוא העובדה שבמקרה של פטירה למשל יהיה בלתי אפשרי ללווה השני לפרוע את המשכנתא בכל חודש.

לאחר תשלום סך כל המשכנתא לבנק המוטב או המוטבים בפוליסה יקבלו את מה שנשאר ממנה. בסופו של דבר המטרה של הביטוח הזה הוא על להגן על הבנקים ממקרים בהם ללווים לא תהיה את האפשרות לשלם את דמי המשכנתא החודשיים. המדינה מצידה מחייבת את הלווים לבטח את המשכנתא שלהם אך גם נותנת להם הטבות בדמות החזרי מס, כולל החזרי מס רטרואקטיביים. החזר המס בגין ביטוח חיים למשכנתא מגיע לגובה של 25% מכלל תשלומי הפרמיה על ביטוח המשכנתא ותוכלו לבצע את ההחזרים רטרואקטיבית גם עד שש שנים ממועד התשלום של הפרמיה. ביכולתכם לבצע בעזרת מגוון כלים בדיקת ביטוח חיים למשכנתא ולראות אם גם אתם זכאים להחזרי מס שיכולים להגיע לעד אלפי שקלים בשנה.

צרכנות נכונה גם בתחום הביטוחים

רבים מאיתנו נוהגים לבצע רכישות לא נכונות או כאלה שלא מתאימות לנו בעיקר בהיבט של ביטוחים, בין אם מדובר בביטוחי חיים ובין אם מדובר בביטוח חיים למשכנתא. כיום קיימות לא מעט חברות שכל מה שהן מתעסקות בו הוא לעזור לנו הצרכנים, להשיג את הביטוחים הטובים ביותר. בנוסף להשגת ביטוחים משתלמים אותן חברות עוזרות לנו בניהול אותם ביטוחים כמו למשל לבדוק אם אנו זכאים להחזר מס בגין ביטוח החיים של המשכנתא שלנו. כל שעלינו לעשות הוא להתקשר עם אחת החברות הללו ולבדוק את הצרכים שלנו בהיבט של הביטוחים בהתאם לסל השירותים שלהן, בין אם זה ביטוח משכנתא חדש אותו אנו צריכים על מנת לקבל את המשכנתא מהבנק ובין אם זה החזר מס בגין הפרמיה של ביטוח המשכנתא שאותה אני משלמים. אנו ממליצים לכם שלא ללכת עיוורת על מה שמציעים לכם בפעם הראשונה לפני שתעשו סקר שוק ב COPO משווים נכון – קונים חכם, בטח כשמדובר בנושא חשוב כל כך כמו ביטוח משכנתא.

Exit mobile version