Site icon פורטל מיסים

איך ניכיון שיקים יכול לעזור לעסק

קרדיט תמונה: freepik

ניכיון של שיקים מסחריים עשוי להיות כלי יעיל עבור עסקים החפצים לרומם את תזרים המזומנים שלהם. למעשה, כאשר עסק מקבל בשיק דחוי כדרך התשלום, הוא לא יקבל את הכסף שאותו שיק שווה באופן מיידי, אלא יקבל את התשלום עבור שירותיו רק לאחר בירור השיק והסדרתו. למעשה, על מנת לפתור בעיה זו שכאמור, פתרונה יכול לעזור לעסקים רבים לשפר את תזרים המזומנים שלהם פלאים, יש לערוך ניכיון שיקים, זאת על ידי שכירת שירותיה של חברה אשר מתמחה בתחום ומספקת שירותי ניכיון שיקים, כמובן באישורם של משרד האוצר והרשות לאיסור על הלבנת הון.

יתרונות של שירותי ניכיון שיקים

כאמור, ניכיון שיקים מסחריים הינו כלי מועיל לכל העסקים אשר מעוניינים בהגדלת תזרים המזומנים שלהם. לשם כך, קיימות מספר חברות המעניקות שירות בתחום זה, דבר המאפשר לעסקים להפיק תזרימי מזומנים גדולים יותר, אותם הם צריכים וזאת על ידי פירעון מוקדם של שיקים דחויים אותם קיבלו כתשלום. תחילה, חשוב לציין כי הדבר כרוך בעמלה, מאחר והחברה אשר תעניק לכם שירות בעניין ניכיון השיקים תמיר את אותן המחאות למזומן ועל כן תיקח עמלה, כמובן בסך אשר יסוכם איתכם מראש. תחילה, יתרון מובהק של שימוש בשירות זה הוא תזרים מזומנים גדול יותר, מה שמאפשר לבעלי העסקים לרכוש סחורות ושירותים מגוונים במזומן ובכך לקבל הנחה משמעותית על רכישות, מה שעשוי לעזור לעסק רבות בכל הנוגע להגדלת הכנסותיו, מאחר וכוח הקנייה שלו גודל ובדרך כלל הדבר מתורגם לזמינות גדולה יותר עבור לקוחות העסק. נוסף על כך, הדבר מביא ליתרון של ממש בנוגע לחיסכון בזמן, משום שקבלת תשלום מיידי עבור שיקים הנחשבים דחויים מאפשר לבעלי העסקים למנף עצמם ולהגדיל את כוח הקניה שלהם כפי שציינו, מבלי שיהיה עליהם להגדיל את מסגרת האשראי שלהם,דבר שחוסך להם זמן יקר של פגישות בבנק.

תנאים לקבלת שיקים לניכיון

תחילה, חשוב להבין כי לא כל בעל עסק אשר מעוניין להיעזר בשירות ניכיון שיקים על מנת ליהנות מכל היתרונות המוזכרים לעיל, רשאי לעשות כן. ישנם מספר תנאים, אשר על אותו בעל עסק לקיים על מנת שיוכל לשכור את שירותיה של חברה הנותנת שירות בתחום. ראשית, על מושך השיק להיות אדם אשר נחשב לבעל חוסן כלכלי, מאחר וחברות ניכיון השיקים השונות בעצם "בונות" על כך שאותם שיקים דחויים הם בסופו של דבר שיק תקין לכל דבר ועניין שאינו יחזור, מה שאומר כי הן מסכנות ברמה מסוימת כסף על מנת לתת שירות לאותו אדם, לכן יעדיפו תמיד לעבוד עם אדם אשר נראה לעין כאדם בעל חוסן כלכלי. נוסף על כך, כמשנה זהירות נוסף, בדרך כלל על בעלי ההמחאות להיות עם ערבות אישית, זאת על מנת להבטיח בדרך נוספת כי אכן השיקים הדחויים תקינים.

Exit mobile version