פורטל מיסים

איך להפוך רעיון לעסק מצליח?

קרדיט תמונות: Shutterstock

יש לכם רעיון ורוצים להפוך אותו לעסק מניב? ישנם שלבים בדרך אל ההצלחה להקמת עסק שעובד ומרוויח מאפס אך כשזה מצליח, הסיפוק אדיר. פעילות עסקית בארץ יכולה להתנהל במספר אופנים: עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. קיימת דרך נכונה יותר לעבור את השלבים בפתיחת חברה או עוסק כדי שהחברה תנוהל ותעבוד בצורה אפקטיבית ורווחית. במאמר לפניכם ננסה לעשות סדר לקראת שנת 2024

הגדרת המושגים:

עוסק פטור הוא עצמאי אשר אינו גובה מע"מ (מס ערך מוסף) מלקוחותיו ואינו משלם מע"מ לרשויות, למעט מקרים חריגים) אך אינו פטור מתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי. בהתאם לכך, אינו מדווח למע"מ מידי חודש או חודשיים בשונה מעוסק מורשה וחברה בע"מ. פעילות עסקית במסגרת עוסק פטור מתאפשרת רק במידה ומחזור ההכנסות השנתי אינו עולה על 107,692 ש"ח (נכון לשנת 2023)

עוסק מורשה גם הוא עצמאי שמחזור ההכנסות שלו עולה על 107,692 ש"ח (נכון לשנת 2023), עוסק זה בשונה מהקודם, מחוייב לגבות מע"מ מלקוחותיו 17% וכמובן להעביר את הסכום לרשות מס ההכנסה. עוסק מורשה מחוייב להגיש דיווח חד-חודשי או דו-חודשי למע"מ ולמס ההכנסה

חברה בע"מ (חברה בערבון מוגבל) הינה יישות משפטית נפרדת מבעליה, הקמת חברה בע"מ ניתנת לאחר רישום ברשם החברות, לאחר תשלום אגרת רישום ואגרה שנתית. יישות זו מחוייבת גם בהגשת דיווח שנתי באמצעות טופס 1214  ובנוסף בהגשת מאזן מבוקר ע"י רואה חשבון.

 

מהם השלבים להפיכת הרעיון שלכם לעסק מצליח?

לאחר שהגדרנו את האפשרויות הקיימות, ישנם כמה שלבים ודברים שחשוב להקפיד עליהם. הנה מספר נקודות חשובות שיכולות לעזור לך כאשר אתה בשלבי הקמה של עסק:

ישנם שלבים רבים נוספים שתצטרכו לעבור בהמשך, כגון: פתיחת חשבון בנק, הנפקת חותמת, מיתוג העסק, שיווק דיגיטלי או שיווק מסוג אחר, ניהול ותפעול העסק ועוד ולכן נמליץ לכם להיוועץ עם המומחים מכל תחום רלוונטי.

 

דו"ח שנתי למס ההכנסה

ליחידים ובעלי עסקים שאינם חברה, קיים טופס 1301 המפרט את כלל הכנסותיו שאדם קיבל בשנת המס לגביו נשלח הדו"ח, עצמאים בין אם עוסק פטור או מורשה מחוייבים בהגשת דו"ח זה עד לתאריך 30 לאפריל לגבי שנת המס הקודמת, לדוגמא 30/04/23 לכל המאוחר עבור שנת המס 2022, ישנם דו"חות נוספים ודרישות שכל עסק מחוייב להן ולכן אנו ממליצים שוב לבדוק מול אנשי מקצוע מומחים רלוונטים לתחום שלכם.

קרדיט תמונות: Shutterstock

 

קרדיט תמונות: Shutterstock
Exit mobile version